Potřebujete zhubnout? A víte, že ve vodě to jde rychleji? A přitom plavání přináší tolik radosti! No a navíc si zlepšíte kondičku a posílíte tím své ochablé svaly. Není tak krásnějšího dárku, než permanentky na městský bazén…

Možná se budete divit, ale nemálo osob z nabízených sportů nejvíce zaujme právě vždy on plavání, protože voda naše tělo povznáší a cítíme se v ní nejlépe. Kromě toho plavání posiluje ochablé svaly podél naší páteře a zlepšuje tak rovněž naší psychiku i naši kardiovaskulární kondici. Kromě toho voda nezatěžuje naše klouby ani vazy,  jako je tomu například při míčových sportech, plavání je tak perfektním sportem už jen z toho důvodu, že nezná věkové hranice ani jejich omezení.

Ideální teplotou vody v městském bazénu je šestadvacet stupňů, protože příliš teplá voda by tělo unavila a neuplavali byste tolik, kolik tělo potřebuje. Ve studené vodě zase tělo ukládá tuky, a to jako ochranu před chladem. Tomuto jevu se říká tulení efekt. Doporučený čas na plavání je také ráno, ale s tím předpokladem, že si předtím dáte malou rozcvičku, a sice dřepy nebo sklapovačky. Procvičit byste si ale rovněž měli záda, ruce, ramena, nohy a vazy a šlachy.

Co se týče plaveckého stylu, pak zvolte prsa, která vám umožní spálit co nejvíce tuku, přičemž plavte vždy patnáct minut, a poté si dejte pauzu. A zase a znova. Plavání je perfektní pro osoby s nadváhou, protože voda nadnáší a netíží kostru ani klouby. A přitom jde o tak efektivní pohyb, že obézní jedinci rychle hubnou. Ač se to může zdát, plavání rovněž pomáhá tvarovat břicho. Začátečník by měl uplavat alespoň jeden kilometr, pokročilý plavec pak kilometry dva. Na bazén pak docházejte alespoň třikrát za týden, a to na hodinu a půl. Tento sport se vyrovná náročnější jízdě na kole, anebo třeba  boxu. Pokud chcete výsledek ještě umocnit, užívejte také spalovače tuků v podobě černé kávy, guarany nebo zeleného čaje.

Čtěte:  Nejlepší přírodní projímadlo: Vyprázdníte se a odstraníte i nadbytečnou tekutinu
Sdílejte