Nejde o žáden produkt z lékárny, nýbrž obyčejná hra prstů, které vám dokáže potvrdit, či vyvrátit přítomnost nebezpečného diabetu.

Cukrovku nelze brát na lehkou váhu; v současné době se již jedná o civilizační nemoc, která však zejména v neléčené podobě nemusí končit šťastně. Proto berte v úvahu následující pokyny.

Diabetes dnes postihuje každého desátého Američana. Ani Česká Republika však co se týče obezity, a tím pádem i rizika cukrovky, není pozadu.

Před pěti lety bylo cukrovkou postiženo přes 29 miliónů Američanů. Tato nemoc značně zhoršila kvalitu jejich života. Ročně jde na diagnostiku této nemoci až 245 miliard dolarů a nejhorším faktem je, že až 86 miliónů Američanů je ohroženo také, nicméně svůj stav neřeší.

Vše potvrdí/vyvrátí jednoduchý test, včasnou prevencí je pak pravidelná návštěva lékaře a plnění jeho pokynů. Ovšem chutě jsou silnější než my, že?

Pokud i u vás existuje vysoká hladina cukru v krvi, pak máte naběhnuto na tuto nemoc také. Pokud vás cukrovka definitivně postihne, pak již před ní není úniku. To by mohlo fungovat jako varování, ne?

Jaká je tedy prevence diabetu? Nejen silná vůle vůči jídlu, sladkostem a dalším dobrůtkám, ale také změna stravy, ovládání se s jídlem, zdravý životní styl, absence cukrovinek, absence tučného a smaženého jídla. Zkrátka pořád dokola jedna a ta samá pohádka…

Změnit stravovací návyky je základ a první cesta ke zdravému životu. Neméně důležitá je však také pohybová aktivita, kdy by mělo být cvičení našim denním rituálem. Rovněž je lepší používat raději schody než výtah.

Právě naše fyzická aktivita snižuje hladinu krevního cukru a tuků v těle – postačí vám již třicet minut denně. Zbavíte se 3-7 % své hmotnosti, díky čemuž unikáte cukrovce až o 58 %!

V rámci zdravé stravy konzumujeme ovoce, zeleninu, především pak špenát, brokolici, mrkev, zelené fazole. Výborné jsou také potraviny s obsahem vlákniny, celozrnné potraviny a konzumujte hnědou rýži namísto té bílé.

Rozhodně se vyhýbejte kalorickým potravinám, dopřávejte si mléko, sýry s nízkým obsahem tuku a vyhýbejte se kalorickým dresinkům do salátů.

Podstatný je ale i spánek, protože pokud ten chybí, brzdíte svůj proces hubnutí. Nedostatek spánku totiž brzdí práci efektivního využívání inzulínu. Kvůli tomu jste zase ohroženi diabetem.

Řiďte se tedy těmito jednoduchými pravidly, které změní váš životní styl. Věnujte rovněž pozornost následujícím příznakům, jako je časté močení, zvýšená žízeň, náhlý úbytek váhy, únava, rozmazané vidění, zvýšené pocity hladu, dlouho se nehojící rány.

Krevní test je pak spolehlivým indikátorem přítomnosti diabetu, náš domácí test vám ale ukáže i případný náběh na toto onemocnění.

Dejte tedy ruce v pěst, a pokud jste muž, zvedněte jeden prst. Pokud jste starší šedesáti let, pak zvedněte tři prsty. Dva, je-li vám přes padesát, a jeden, pokud přes čtyřicet let. Zvedněte jeden prst, pokud nejste fyzicky aktivní, nebo žádný, pokud máte aktivní životní styl.

Zvedněte jeden prst, pokud má někdo ve vaší rodině diabetes. Zvedněte jeden prst, pokud máte vysoký krevní tlak. Tři prsty, pokud máte nadváhu, jeden prst, pokud máte normální tělesnou hmotnost (viz BMI).

Máte-li na konci tohoto testu zvednutých pět či více prstů, pak je šance, že máte náběh na diabetes, nebo jste již pozitivní. Neponechejte to proto náhodě a raději navštivte lékaře, který vám provede potřebné laboratorní testy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ