Hubnutí

Jak pít alkohol a neztloustnout

Pití alkoholu může být i zdravé. Nevěříte?

Studie ukázaly, že umírněné pití způsobuje, že žijete déle a pomůže vám s mnoha problémy – od deprese, až po rakovinu a kardiovaskulární onemocnění. Mírní pijáci dokonce váží v průměru méně než abstinenti.

Jediným problémem tedy je, že se to s pitím nesmí přehánět. To rozumní lidé vědí, většinou se však zdravá míra překračuje. Jak tedy co nejvíce snížit negativní účinky alkoholu?

Pokud budete následující pokyny aplikovat ve dnech, kdy konzumujete alkohol, pomohou vám minimalizovat negativní vedlejší účinky, jmenovitě přírůstek hmotnosti a vznik metabolických poruch, které jej doprovázejí.

Gram alkoholu obsahuje v průměru 7,1 kalorií. Pokud vás to překvapuje, není se ani čemu divit. Není to nikde uvedeno. Konzumace alkoholu má jednu hlavní velkou nevýhodu, totiž že zastavuje přirozené spalování tuků, které probíhá v našem těle. Takže v těchto dnech, kdy pijeme, je mnohem pravděpodobnější, že jídlo se uloží jako tělesný tuk. Nemusí to tak však být, pokud se budete řídit následujícími jednoduchými radami.

Postupujte podle těchto kroků každý den, kdy pijete. To znamená, že byste to měli udělat ještě předtím, než začnete pít. Pokud tak učiníte, nemusíte se starat o množství alkoholu, alespoň co se týká zvýšení tělesné hmotnosti.

Nemusíme však připomínat, že s nadměrnou konzumací alkoholu jsou spojena i další zdravotní rizika, proto se bavte, ale pamatujte na určité meze.

Jezte bílkoviny

Protein je nejmocnější makronutrient, takže po celý den udržuje vaše chutě na uzdě. Výhodné také je, že 20 až 30 % kalorií obsažených v bílkovinách se spotřebuje jen při tom, jak je vaše tělo zpracovává.

V tomto ohledu se tedy nemusíte omezovat. Jezte, kolik chcete, například krůtí, kuřecí, tvaroh, tuňák či práškové proteiny.

Neomezeně zelenou zeleninu

Během dnů, kdy pijete, byste měli držet na uzdě svůj příjem sacharidů a tuku. Je ale naopak důležité, abyste dodali svému tělu dostatek živin a vlákniny. Zelená zelenina je dokonalým příkladem, protože obsahuje málo kalorií a hodně vlákniny. To vám pomůže zůstat sytý po celý den a regulovat krevní cukr.

Kdo by však jedl za den několik talířů zeleniny? Dobrým tipem je dát si vydatnou porci bílkovin a zkombinovat ji se zeleninou, například se špenátem, brokolicí, zelím nebo klíčky. Dochuťte kořením a hotovo.

Jestliže je vaším oblíbencem pivo, pak to věci trochu komplikuje, neboť je bohaté na karbohydráty. Proto je dobré si před večerním posezením v hospodě zajít do posilovny, nebo se omezit na pití piva jednou za týden a nasadit si zdravou dietu.

Naopak nejlepší zdroje alkoholu s nízkým obsahem karbohydrátů jsou pitiva jako vodka, gin a čirý rum v kombinaci s něčím dietním. Také suché bílé víno je skvělé, ale na noc méně praktické, protože po něm často bolí hlava.

Poté už nejezte

Může se to zdát zřejmé, ale je důležité si připomenout, že poté, co opustíte bar, se snažte odolat choutkám na hamburger nebo oblíbenou pizzu. V opilosti máme často tendenci ztratit z dohledu důsledky svého chování a pustit se do krátkodobého potěšení.

A malá rada na závěr. Jestliže se probudíte s kocovinou, vymačkejte do skleničky celý citron, zalijte vodou a vypijte na lačno. Skvělé hydratuje vaše tělo a pomůže vám se z nepříjemného stavu dostat co nejdříve.

Tak na zdraví!

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button