NezařazenéZdraví

Nedostatek hořčíku – v čem je nebezpečný?

V dnešním světě, kdy se snaží výrobci přilákat naši pozornost mnoha různými „nezbytnými“ výrobky, je obtížné zjistit, které jsou opravdu důležité pro naše zdraví. V různých doporučeních také není jednoduché se orientovat. Nicméně existuje několik faktů, které jsou známé a nepopiratelné. Například výzkumy ukazují, že většina západní populace trpí na nedostatek hořčíku …

Jak zjistit nedostatek hořčíku

Nedostatek hořčíku je celkem běžný, ale většina lidí si ho není vědoma, neboť symptomy jsou docela subtilní. Zajímavé je, že pokud stav hořčíku není opravdu extrémně nízký nebo nemáte alespoň jeden z několika málo příznaků, pravděpodobně ho ani nezaznamenáte. Důvodem je skutečnost, že většina hořčíku je uloženo v kostech a tělesných buňkách, což znamená, že je opravdu těžké posoudit, zda má někdo skutečný nedostatek či nikoli a neexistuje žádná spolehlivá metoda, jak to zjistit.

Příznaky nedostatku hořčíku

Příznaky nedostatku tohoto prvku jsou nepatrné, ale čím se stav zhoršuje, tím viditelnější samozřejmě jsou. Mezi časté příznaky patří ztráta chuti k jídlu, nevolnost, zvracení, únava a slabost. Pokud dojde ke zhoršení, může se dostavit také necitlivost, svalové kontrakce a křeče, záchvaty, změny osobnosti či poruchy srdečního rytmu.

Zdroje hořčíku

Není třeba se ničeho obávat, protože problém lze snadno napravit. Existuje totiž mnoho potravin, které vám pomohou vyrovnat jeho hladinu. Pokud je zařadíte do svého jídelníčku, můžete se nedostatku hořčíku vyvarovat. Jedním z nejspolehlivějších a nejbohatších zdrojů hořčíku je listová zelenina. Mezi další potraviny, které mají relativně vysoké procento tohoto minerálu, patří kešu, mandle, arašídy, obilniny, sójové mléko, černé fazole, burákové máslo, chléb, avokádo, brambory, rýže, jogurty, snídaňové cereálie, ovesné vločky, fazole, banány. A pokud hledáte ty nejlepší způsoby, jak využít přednosti těchto potravin, je dobré mít na paměti, že některé z nich je třeba zvláštně upravit. Černé fazole například musíte uvařit. Na trhu je samozřejmě také k dispozici mnoho potravinových doplňků, je ale dobré si být vědom toho, že i hořčík je třeba doplňovat s mírou. Velké množství totiž může způsobit komplikace jako například průjem či břišní křeče.

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button