Dělá vás to, co jíte chytřejšími? Ano i ne. Přestože s vás správná vyvážená strava neudělá nového Einsteina, přeci jenom vám zostří myslící schopnosti. Jak moc ostražití se cítíte po konzumaci mastného pytlíku fast foodu nebo po velké koblize s marmeládou? Cesta k potravinovému kómatu je vydlážděna prázdnými kaloriemi postrádající veškerou nutriční hodnotu. Váš mozek bude fungovat lépe, pokud ho budete zásobovat zdravými tuky, vlákninou, bílkovinami, vitamíny, a antioxidanty. Pokud chcete posílit sílu vašeho mozku, konzumujte tato zdravá jídla, abyste byli chytřejší.

  1. Ořechy

Pokud rádi v práci zakousnete nějaký dortík, vyměňte ho raději za hrst ořechů, abyste docílili produktivnějšího odpoledne. Cukr vám poskytne rychlý nárůst energie, ta však dlouho nevydrží a následuje prudký pokles. Když všechny ty prázdné kalorie vyměníte za zdravé tuky, budete mít více energie na delší dobu a zlepší se vaše schopnost přemýšlet. Mějte však také na paměti, že všeho moc škodí a jedna až dvě hrsti ořechů jsou tak akorát.

  1. Ryby

Studie publikovaná v americkém deníku Klinické Výživy zjistila, že zvýšená konzumace ryb snižuje riziko demence až o dvacet procent.

  1. Čaj

Pokud potřebujete ranní povzbuzovák, který spolehlivě nakopne váš mozek, začnete váš den se šálkem zeleného čaje. Čaj je nacpaný antioxidanty, které zvyšují produkci neuronů v mozku. Jedna složka v zeleném čaji dokonce slouží jako prevence ztráty paměti a degenerativních chorob.

  1. Špenát / Listová zelenina

Vyměňte hranolky za salát nebo zelenou zeleninu pro posílení mozkové funkce. Listová zelenina jako špenát, kadeřávek, kapusta, a bruskev, je napěchovaná antioxidanty, které mohou zpomalit nebo dokonce zvrátit ztrátu paměti.

  1. Ovesné vločky

Miska Cini Minis může být sice lahodná, ale není vůbec prospěšná pro váš mozek. Jednoduché cukry vám dodají rychlý nárůst energie, ale stejně tak rychlý pokles, po kterém se budete cítit ještě unaveněji než předtím. Ovesné vločky patří mezi potraviny, které se tráví pomalu a poskytnou člověku stálou energie a dodají mozku sílu, která bude působit po dobu několika hodin.

  1. Lesní plody

Nezamlouvá se vám myšlenka pojídání ovesné kaše jen tak samotné? Posypte jí trochou třtinového cukru a lesních plodů pro chuť, kterou váš mozek ocení. Jedna studie dokonce zjistila, že lesní plody mohou pozdržet kognitivní stárnutí až o dva a půl roku.

  1. Čokoláda

Studie publikovaná v deníku Neurologie zjistila, že pití dvou hrnků horké čokolády denně po dobu třiceti dní zlepšuje paměť a proudění krve do mozku u starších lidí se zhoršeným průtokem krve.

  1. Káva

Šálek kávy vám přinese okamžitý povzbuzovák, který vám pomůže soustředit se na úkol před vámi.

  1. Vejce

Vaječné žloutky jsou kvalitním zdrojem substance, která posiluje vaši paměť a funkci mozku. Výzkum zjistil, že při zvýšené konzumaci žloutků se u zkoumaných jedinců zlepšily výsledky v testech a snížila se šance změn v mozku následkem demence.

Čtěte:  Vyrobte si parfém, který bude magnetem pro muže

  1. Voda

Dehydratace může zapříčinit, že se člověk bude hůře soustředit a vybavovat si informace. Ujistěte se tedy, že každý den pijete dostatečné množství tekutin. Doporučované množství je osm sklenic vody denně, aby byl váš mozek nadále šťastný a řádně hydratovaný. Není radno podceňovat pitný režim, protože dehydratace je tichý zabiják a dřív, než si to uvědomíte může přinést vážné obtíže. Pokud se vám každý den nechce počítat, kolik jste toho zrovna vypili, dobrá rada je pozorovat barvu vaší moči. Čím je moč světlejší (či průhledná) tím jste hydratovanější.

Ujistěte se, že máte některé z těchto potravin alespoň jednou denně a vyhýbejte se nezdravým jídlům, které vás vyčerpávají a škodí vašemu mozku. Nezdravá jídla jsou sice lahodná, ale člověku vůbec nic nepřinesou, a naopak mu hodně ublíží. K čemu je být celý den utahaný a trpět v práci s jednou myšlenkou na postel, když si můžete dopřát nějakou zdravou pochoutku a být pak plní energie.

Zdroj