Jídlo a receptyNezařazenéZdraví

Poznejte zdravotní benefity olejů

„Tuk“ nemusí být nutně sprosté slovo. Existují dobré tuky, stejně jako ty špatné. Oleje jsou ingredience, kterou každodenně používáme na vaření a měly by být tedy zdravé, když je pravidelně konzumujeme. Při výběru tuků a olejů na vaření máte mnoho možností. Podívejte se na zdravotní benefity olejů, podle kterých si následně můžete vybrat ten pravý pro vás.

Olivový olej

Olivový olej je tím nejlepším pro každodenní konzumaci. Jen si musíte vybrat opravdu kvalitní extra panenský olivový olej. Ten má totiž mnohem více živin a antioxidantů, než rafinovaný. Olivový olej může pomoci zvýšit hladinu HDL cholesterolu, který je považován za zdravý a naopak snižuje množství nezdravého LDL v krvi.

Řepkový olej

Řepkový olej se vyrábí ze semen řepky. Má poměrně vysoký obsah omega-6 a omega-3 mastných kyselin, které jsou zdravé. Díky nim budete mít krásnou pleť i vlasy. Tento olej můžete použít na smažení, vaření i pečení.

Slunečnicový olej

Slunečnicový olej je poměrně často používán na vaření i smažení. Hlavně na smažení je ideální, protože se může zahřát až na 246 °C před tím, než se začne přepalovat. Slunečnicový olej je možná dostupný, není však tou nejzdravější volbou, protože má vysoký obsah polynenasycených mastných kyselin.

Kokosový olej

Kokosový olej má naopak velké zdravotní přínosy. Je skvělý na vaření, protože se jedná o z 90 % nasycený tuk, který má vysokou teplotu, než se začne přepalovat. Je také bohatý na kyselinu laurovou, která má antivirové, antibakteriální a protiplísňové vlastnosti. Kokosový olej také funguje jako skvělý zásobník energie a jeho pravidelná konzumace pomáhá při vyrovnání hladiny cholesterolu i při hubnutí.

Arašídový olej

Arašídový olej je hojně využíván například v Indii, kromě oleje slunečnicového. Je bohatý na polynenasycené tuky, takže pro vaření ani smažení není ideální. Hodí se spíše k dochucování salátů a dalších studených pokrmů.

Sezamový olej

Sezamový olej má skvělou ořechovou příchuť, která je vynikající na opékání. Obsahuje 41 % mononasycených, 15 % nasycených a 44 % polynenasycených tuků.

Avokádový olej

Avokádo má ve srovnání s ostatními druhy ovoce nejvyšší obsah tuků. Jedná se však o zdravé mononenasycené tuky, které jsou zdravé pro srdce a prokazatelně upravují hladinu cholesterolu. Avokádový olej je také bohatý na antioxidanty, proto je ideální pro stárnoucí pleť. Je také skvělý na vaření a pečení.

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button