Když trpíte úzkostmi, vše, chcete udělat, vám připadá téměř nemožné. Jakoby se před vámi tyčila veliká cihlová zeď, která vám brání získat vše, co chcete. Tato cihlová zeď je ve skutečnosti složená z příliš velkého množství stresových hormonů a oslabujících myšlenek.

Můžete celé dny o svých obavách mluvit, ale k ničemu vám to nebude. Raději si položte otázku: Jak se jich zbavit jednou provždy?

Představte si, že dostanete návod, jak se přes tuto zeď dostat, a to nikoli prostřednictvím drahých terapií a léků s vedlejšími účinky, ale svépomocí.

Pohled na úzkost

Většina lidí se na úzkost dívá jako na psychologický problém. Jistě, úzkost může být vyvolána negativními myšlenkami, ale tělo je navrženo tak, aby bylo schopno tyto negativní myšlenky snášet. Avšak ty skutečné problémy začínají ve chvíli, kdy se změní na fyzický, biologický problém.

Normálně je v našem organismu přirozená rovnováha mezi stresovými hormony (adrenalinem a kortizolem) a neurotransmitery dobrých pocitů. Ty se vzájemně doplňují a vytvářejí tzv. „harmonii hormonů.“

Nekontrolovatelné příznaky úzkosti začínají ve chvíli, kdy adrenalin a kortizol dosáhnou příliš vysoké hladiny, zatímco ostatní neurotransmitery jsou nízké. Zjednodušeně řečeno, příznaky úzkosti jsou způsobeny hormonální disharmonií.

A věřte tomu nebo ne, to je dobrá zpráva. Existuje totiž pár jednoduchých triků, které vám pomohou zvrátit škody napáchané hormonální disharmoníí, díky nimž hladina stresových hormonů začne klesat.

Ranní rutina

Ranní rutina, která vám pomůže od stresu, se skládá ze tří částí.

Deset minut flexibilního cvičení

Flexibilní se mu říká proto, že je tak krátké, že jej lze provádět v kombinaci s jakýmkoli životním stylem. Je mnohem lepší jej provozovat, pokud jste nervózní, neboť pokud už máte vyšší hladinu stresových hormonů, běžný typ cvičení ji bude nadále zvyšovat. Je velmi důležité si uvědomit, že cvičení přináší jistou formu stresu mysli i tělu samotnému.

Čtěte:  10 potravin, které mají nejvyšší obsah cukru

Vzhledem k tomu, že flexibilní cvičení je velmi krátké, umožňuje tělu přizpůsobit se stresu způsobenému cvičením. Poté normalizuje hladinu stresových hormonů.

Pět minut klidného dýchání

Po flexibilním cvičení pět minut klidně dýchejte. Jedná se o velmi jednoduchý, ale účinný prostředek, který dokonale uklidní váš nervový systém a pokračuje ve snižování hladiny úzkostných hormonů.

Posaďte se na klidné místo a zaujměte pohodlnou pozici. Držte hlavu vzhůru, ramena dejte dozadu tak, aby vaše dýchací cesty zůstaly otevřené. Pomalu vdechujte nosem a vydechujte ústy. Ujistěte se, že s každým vdechem cítíte pohyb vašeho žaludku nahoru a poté dolů. Opakujte asi pět minut.

Dejte si kompletní pokrm

Snídejte. A chcete – li snížit svou úzkost, dejte si kompletní jídlo, tj. takové, které obsahuje všechny makronutrienty, které naše tělo potřebuje – tuky, bílkoviny i sacharidy. Tradiční snídaně obsahuje vysoký počet rafinovaných sacharidů a může způsobit kolísání hladiny cukru v krvi a vaše tělo produkuje více stresových hormonů, aby hladinu cukru stabilizovalo. Kompletní jídlo tomuto problému předchází a snižuje stresové hormony. Příkladem může být následující: kvalitní jogurt, ovesné vločky, borůvky a mandle.

Tato ranní rutina složená ze tří vzájemně se doplňujících a podporujících prvků vám pomůže se zbavit úzkosti a začít den tím nejlepším možným způsobem.

Motivace

Pokud vám to zní logicky, určitě se vám do žil vlila nová energie. Ta je však jako žárovka, v určitý moment svítí, ale často ne moc dlouho. A už zítra ráno se možná probudíte demotivovaní.

Takže důležité je to, co děláte právě teď. Zvykněte si na tuto rutinu a nechte jí, aby vám pomohla zmírnit úzkost a pozitivně ovlivnit váš život.

A pokud trpíte velkými úzkostmi, které negativně ovlivňují váš život, vždy vyhledejte lékařskou pomoc, neboť za tyto věci se vůbec nemusíte stydět.

Čtěte:  Jak se zbavit bolestí zad pomocí masáže chodidel?

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ