I když se snažíme sebevíc, zůstat zdravý při sedavém zaměstnání není právě nejjednodušší. Právě ti, kteří sedí u stolu 8, 10 i 12 hodin denně to mají totiž nejtěžší. Skutečně zdravý život kombinuje mnoho věcí, od jídla až po dostatečné cvičení a udržení pozitivní mysli. Ignorování jakéhokoli z těchto aspektů může vážně zdraví poškodit.

Jestliže máte sedavé zaměstnání, zde je několik tipů, jak i přesto zůstat zdravý a fit.

Hodinové přestávky

Hodiny práce u stolu si na našem těle mohou vybrat kruté mýtné. Právě pravidelné přestávky vám však mohou pomoci, alespoň podle studie z roku 2008. Udělejte si každou hodinu alespoň desetiminutovou pauzu a uvidíte, že po skončení pracovní doby budete mít více energie.

Protahování

Protahování u stolu může eliminovat stres a podle kliniky Mayo nabízí mnoho zdravotních přínosů.

Místo výtahu zvolte schody

Uděláte denně 10 000 kroků? Podle jedné studie je právě tento počet tím správným množstvím, abychom se cítili fit. Zdá se to asi těžké, když dny trávíte u stolu. Proto se snažte využít každou příležitost k chůzi, například nepoužívejte výtah a místo toho si raději vyšlápněte schody nebo ujděte ty dvě tramvajové zastávky pěšky.

Cvičení

I každodenní 30-ti minutové cvičení vám velmi pomůže. Snižuje například riziko srdečních onemocnění, reguluje hladinu cholesterolu a zlepšuje funkce srdce, navíc vás nabije energií.

Choďte, když mluvíte

Pohybovat se v kanceláři může být obtížné, takže je důležité využít jakoukoli příležitost. Konferenční i telefonní hovory mohou být jedním ze způsobů, jak se odlepit od židle a projít se. Hýbejte se, protahujte. Jestliže nemusíte sedět a dělat si poznámky, právě tyto chvíle jsou skvělou příležitostí, jak denně získat navíc 20 až 30 minut pohybu.

Plánujte jídlo

Možná je vaše práce hektická, vždy si však najděte čas na oběd. Právě nabitý program mnohdy způsobuje nezdravé stravovací návyky. Plánujte si tedy jídlo předem a ujistěte se, že tyto přestávky dodržujete.

Čtěte:  Proč ženy v Číně netrpí na rakovinu prsu?

Dostatek vody

Zbavte se nadváhy, zůstaňte mladí a posilte svou pozornost, a to vše jen díky pitné vodě. Navíc máte další výmluvu, proč se několikrát denně projít do kuchyňky.

Zdravé jídlo a malé porce

Hlad je váš nejhorší nepřítel, když se snažíte zůstat zdravý. Způsobuje ztrátu pozornosti a může být také přispěvatelem k nezdravému přejídání a konzumaci nezdravých potravin.

Spíše než tradiční 3 jídla denně je podle výzkumu lepší 5 až 6 menších a lehčích jídel. Také se vždy ujistěte, že to, co máte na talíři, je bohaté na živiny a pokud možno bez zbytečných přídatných látek, jako jsou cukry či konzervanty.

Klub hubnutí

Se zdravým životním stylem je neodmyslitelně spojená i zdravá váha. Příliš často jíme věcí, které pro nás nejsou vhodné. Domluvte se s kolegy, že místo do nezdravé jídelny budete chodit do restaurace, kde vaří i zeleninová jídla a že si budete nosit zdravé svačiny. Budete vědět, že v tom nejste sami a hubnutí vám půjde snadněji.

Vlastní jídlo

Tento bod souvisí s předcházejícím. Nejlepší variantou je nosit si kromě svačin i vlastní obědy, neboť v restauraci nikdy nevíte, co vám do jídla přidávají, navíc ušetříte peníze. Vytvořte si plán a vařte jednoduché pokrmy, které vám nezaberou víc než 20 minut a za ušetřené peníze si kupte třeba činky.

Chůze, běh nebo kolo po práci

Ačkoli to asi nebude fungovat pro všechny, každodenní dojíždění je ideální příležitostí k pohybu. Jestliže pracujete nedaleko od domu, choďte pěšky. Pokud je to trochu dál, zkuste si naplánovat trasu pro kolo. Jestliže dojíždíte hromadnou dopravou, vystupte na dřívější stanici a zbytek cesty dojděte.

Zábava s kolegy

Vytvořte si s kolegy nějaký hezký zvyk, že například každý týden budete chodit na bowling nebo tenis. Nejen, že poznáte své spolupracovníky i z jiné stránky, ale navíc i tolik potřebný pohyb.

Čtěte:  Jen za pomocí této rady nejen zhubnete o dvanáct kilo, ale také je šance, že se zbavíte rakoviny!

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ