Dospělost může být velmi stresující a všichni bychom se rádi vyhnuli jejím úskalím, kdybychom mohli. Placení účtů, kontakt s rodinou a přáteli, plnění termínů v práci a další povinnosti nás mohou rychle vystresovat. Pravdou ale je, že nemáme jinou možnost, než vyrůst a být odpovědný; nejlepší, o co se můžeme snažit je, aby všechny asketky našeho života byly vyrovnané. Následující relaxační techniky vám pomohou zklidnit rozrušenou mysl a znovu vnést do duše klid.

Cvičte jógu

Už jste někdy viděli vystresovaného jogína? Asi ne. Ze všech vyzařuje klid a vy to tak můžete mít také. Nemusíte být blázen do duchovna a mumlat „ohm“ v tělocvičně plné lidí. Vzdejte se na hodinku víkendové rutiny a místo televize vytáhněte známého či kamaráda na hodinu jógy. Ta vás udrží v pohodě a fit. A pokud se vám nechce mezi lidi, použijte YouTube k něčemu užitečnému a učte se jógu sami. Cvičení můžete také ozvláštnit vonnými tyčinkami, svíčkami či oleji, které vykouzlí dokonalou atmosféru, při které se budete cítit jako v Indii.

Udělejte si procházku

Může se to zdát jako klišé a odpověď na jakoukoli otázku související se zdravím, ale funguje to. Chůze má své nepopiratelné výhody. Procházkou svým oblíbeným parkem či krajinou si utřídíte myšlenky. A pokud se nudíte, poslouchejte hudbu, která se vám líbí, promluvte si s cizími lidmi a učte se z jejich příběhů. Chůze je snadná, nevyžaduje žádné speciální fitness zařízení a příjemně vás osvěží. Také samozřejmě není na škodu, že vám ubere pár kalorií.

Dejte si koupel

Tohle znáte z televize. Přepracovaná žena si zapálí svíčky, nalije si sklenku vína, stáhne vlasy do drdolu a vklouzne do vany s horkou vodou. Ale relaxační koupele nejsou jen pro krásné ženy ve filmech, i vy můžete dopřát bolavým svalům potřebnou dávku relaxace ve voňavé lázni. Přidejte do vody nějakou koupelovou bombu, ať to má šmrnc. A nezapomeňte na svíčky a víno!

Čtěte:  VIDEO: Cvičte jen tři minuty každý den a budete zase v kondici!

Meditujte

Sezení se zkříženýma nohama a pravidelné dýchání je upřímně nejjednodušší způsob, jak se cítit uvolněně. A nemusíte zrovna sedět v jógové pozici, meditovat můžete v jakékoli poloze, která je pro vás příjemná. V poslední době bylo provedeno mnoho studií o mozkové aktivitě během meditace a vědci zjistili, že zmírňuje stres, ale také pomáhá snížit tepovou frekvenci, krevní tlak a pomáhá zbavit se negativních myšlenek. A to jsou jen některé z výhod. Ze začátku vám to nebude možná připadat úplně jednoduché, ale postupem času se můžete stát přímo mistrem. Vyčleňte si každý den nejméně 20 minut a zůstaňte chvíli v klidu.

Zpomalte

Pracovní e-maily se neustále hromadí a vaše děti by měly jít k zubaři. Už jste nespali několik nocí kvůli té nové pracovní prezentaci a máte setkání s investorem, které si nemůžete nechat ujít. Ano, je toho hodně, ale jestliže skončíte na nemocničním lůžku, pak nestihnete už vůbec nic. Proto zpomalte, a pokud máte odvahu, řekněte šéfovi, aby zmrazil e-maily.

Najděte si koníčka

Možná vám to nepřijde jako nejlepší nápad a myslíte si, že to je jen další kopec práce k tomu, co jste si již naplánovali. Ale hobby je něco jiného, protože vás baví. Nemusí to být nic vážného. Zahradničení, šití a čtení, to všechno jsou možnosti. Pokud jste sportovní typ, zkuste se přihlásit na plavání, basketbal nebo k fotbalistům. Pokud ne, zkuste pletení nebo interiérový design. Koníčky jsou skvělým způsobem jak skvěle a produktivně uniknout stresu.

Prostě odpočívejte

„Odpočinek,“ to není slovo, které znáte jen z doslechu. Měla být to být slovo číslo jedna ve vašem slovníku a vaše mantra. Bez ohledu na to, co máte udělat pro všechny kolem, nezapomínejte také na sebe a vyčleňte si nějaký čas na odpočinek. Najměte si masérku/maséra, jeďte do lázní, navštivte hodinu Zumby nebo vypněte budík a spěte tak dlouho, jak budete chtít.

Čtěte:  Domácí pedikúra, která vás vyjde levněji než odborník. Připravte si masku na nohy, které vás zbaví ošklivých pat

 

 

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ