Tiskové zprávy

Po náročné túře si dopřejte kvalitní relax. Co vašemu tělu pomůže skutečně regenerovat?

Sport je zdravý, to je jasné a jistě nikdo nebude rozporovat jeho pozitivní zdravotní účinky na celé tělo. Kromě toho je však třeba uvažovat také nad tím, že je sport pro naše tělo zátěží a po náročné sportovní aktivitě je třeba regenerovat a dopřát našemu tělu odpočinek.

Náročná túra si žádá pořádný relax

Chození po horách je skutečně krásnou volnočasovou aktivitou, kterou lze jen doporučit. Jedná se o velmi zdravou formu pohybu, která při správném obutí a technice chůze nijak nepřetěžuje svalové ani kloubní struktury. Dále pravidelná chůze posiluje srdce, podporuje zdraví plic a dopřává vám i zážitky v podobě krásných místa a výhledů, které můžete díky túrám navštívit. Při náročnější dovolené na horách je vhodné myslet také na relax po pohybu, ale byla túra skutečně zdraví prospěšná a pomohla vám budovat pevnější zdraví.

Začněte protažením

Základním předpokladem pro rychlou regeneraci je samozřejmě protažení ihned po výkonu. Sice se do protahování obvykle nikomu nechce, ale pokud chcete další den bezbolestně fungovat, je to rozhodně nejlepší způsob, jak toho docílit. Ideální je samozřejmě protáhnout se i před výkonem, omezíte tak riziko vzniku mikroskopických poranění na svalových vláknech. Jak by měl strečink vypadat? Začněte krouživými pohyby, ohyby, natahováním. Pořádně se také prodýchejte a protáhněte zejména ty svaly, které byly do aktivity nejvíce zapojeny – u chůze jsou to samozřejmě hlavně nohy – stehenní a lýtkové svaly.

Výživové doplňky

Při pravidelném sportovním tréninku bývá tělo vystaveno výraznému úbytku tekutin a minerálů. I když máte pocit, že se u chůze tolik nezapotíte, přesto se vaše tělo zahřívá a vylučuje pot i minerály, které je vhodné doplnit. Pomohou různé doplňky stravy, které tělu dodají potřebné živiny. Pomoci může například iontový nápoj, který je speciálně sestaven tak, aby doplnil chybějící látky a pomohl regenerovat. Kromě toho vám s regenerací může pomoci také CBD. Jde o látku získávanou z konopí, která se osvědčuje nejen jako prevence bolesti a únavy, ale pomáhá předcházet také svalovým poraněním a usnadňuje relaxaci celého organismu. Zkuste si po túře dopřát CBD olej a využijte jeho skvělé účinky pro celé vaše tělo.

Sauna a terapie světlem

Není žádným tajemstvím, že právě teplo dokáže svaly uvolňovat a regenerovat. Proto řada lidí nedá dopustit na návštěvu sauny, která jim pomůže přetížené svaly uvolnit a rychleji napravit potenciální drobná poškození svalové tkáně. Je samozřejmě nutné dodržovat všechna pravidla zdravého saunování. Klíčové je dodržet vždy cyklus zahřátí a zchlazení a také si po ukončení saunovacího cyklu dopřát dostatečný odpočinek a doplnění tekutin. Podobně jako sauna funguje také moderní terapie červeným světlem. Při ní se využívá pozitivních účinků infračerveného záření na celé tělo a jsou potvrzeny pozitivní vlivy zejména na pohybový aparát, který je po náročné túře nejvíce zatížený.

Léčivé účinky spánku

Vaše tělo si o kvalitní spánek určitě řekne samo. Znáte to všichni dobře – po výletě se spí snadno a bez buzení. I tak je ale dobré si připomenout, že dostatek spánku je zcela klíčový a bez nej nikdy nebude regenerace úspěšná. Dopřejte si 6 až 8 hodin kvalitního spánku, který pomůže nastartovat nutné regenerační procesy a povede k efektivnějšímu odpočinku pro celé vaše tělo.

Volno

I když se vám možná na horách nebude chtít trávit den jen zavření doma, někdy to může být nejlepší forma relaxace. Tělo není nastaveno na neustálý výkon a hrozí, že může dojít k přetrénování a následně poklesu výkonu. Určitě se tedy nevyplácí podceňoval účinky klasického nicnedělání. Častokrát pomůže více než kdejaká relaxační aktivita nebo technika.

Zdroj náhledových obrázků: Pixabay

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button