Možná vás překvapí fakt, že ischemická choroba srdeční je hlavní příčinou úmrtí. Každý rok jen v Americe zemře na tuto nemoc na 250 000 mužů i žen. Infarkt může udeřit bez varování, tomuto nebezpečí však můžete jednoduše předcházet.

Kouření

Nezačínejte kouřit, a pokud již kouříte, pak přestaňte. Tento zlozvyk poškozuje všechny tělesné orgány samozřejmě včetně srdce. Kouření zanáší tepny, což následně vede právě k ischemické chorobě srdeční a k onemocnění periferních tepen.

Jezte pro zdraví svého srdce

Konzumujte listovou zeleninu a ovoce, maso s nízkým obsahem tuku, ořechy a semena, sójové boby, fazole a zdravé oleje, jako je třeba olivový. Vyhýbejte se potravinám, které obsahují nasycené tuky, trans tuky a mnoho sacharidů a cukru. Zaměřte se tedy na stravu s nízkým obsahem cukru k prevenci diabetu, protože diabetes zvyšuje riziko infarktu. Také se vyhýbejte nadměrné konzumaci soli a pití alkoholu.

Nerozčilujte se

Hněv je hlavní příčinou stresu a jak je známo, stres způsobuje infarkty. Někteří lidé se při úzkostech a napětí obrací ke kouření, pití alkoholu a tučným potravinám. To vše však přispívá k onemocněním srdce. Proto se snažte snížit úroveň vnitřního napětí cvičením, meditací a pěstováním dobrých vztahů.

Aktivita

Zůstaňte aktivní, abyste snížili riziko infarktu. Udržujte také krevní tlak a cholesterol na minimu. Pravidelné cvičení vás také může chránit před cukrovkou a udržet váhu v rámci normálu.

Obezita

Zhubněte, pokud jste obézní. Přebytečný tělesný tuk zvyšuje riziko onemocnění srdce, vysokého krevního tlaku a cukrovky. Žádoucí je BMI v rozmezí od 18,5 do 24,9.

Žádný špatný cholesterol

Nezdravý cholesterol způsobuje ucpávání cév a zvyšuje riziko infarktu. Čtěte štítky na potravinách, abyste věděli, kolik cholesterolu obsahují.

 

Čtěte:  Za depresemi, obezitou a vysokým cholesterolem může stát i štítná žláza

ZANECHAT ODPOVĚĎ