Zdraví

Výčet potravin, které nejlépe zaženou hlad

Snažit se potlačit hlad může být obtížné, zvláště když rádi mlsáte. Existuje však celá řada potravin, které vám můžou od bodavého hladu pomoci – avokádo, fazole, ovesné vločky, ořechy, maso, jablka či celer.

Co je to hlad?

Všichni známe ten nepříjemný pocit v našem žaludku, který nám říká, že naše tělo chce jíst. Hlad přichází v mnoha podobách – od pocitu menšího hladu mezi jednotlivými jídly, až po velký hlad z nedostatku potravy, kterou si naše tělo žádá, aby mohlo fungovat. Někdy se stává, že máme hlad, přestože jsme se dostatečně najedli. Je to proto, že tělo dostalo potraviny málo výživné.

Pokud se snažíte zhubnout, či si udržet váhu, je důležité jíst potraviny, které přinášejí pocit sytosti. Existuje celá řada potravin, které potlačí chuť k jídlu či eliminují hlad.

Které potraviny tedy konzumovat?

Celer

Pro většinu z nás je to poměrně málo využitelná zelenina, opak je však pravdou – má nízkou nutriční hodnotu, obsahuje velké množství vody a také rostlinnou vlákninu, která navozuje pocit sytosti.

Ořechy

Všechny druhy ořechů mají vysoký obsah mononenasycených mastných kyselin, které patří do skupiny tuků prospěšných pro naše zdraví. Samozřejmě jsou myšleny ořechy v přírodní formě, nikoli pražené nebo solené. Jen dejte pozor, neboť mají vysoký obsah kalorií.

Fazole

Stejně jako další druhy luštěnin obsahují vlákninu, která navozuje pocit sytosti. Také obsahují velké množství bílkovin.

Maso

Maso je primární zdroj bílkovin. Ideální je hovězí, protože trvá delší dobu, než je zpracováno.

Avokádo

Pokud jde o nenasycené tuky, velká řada lidí avokádo přehlíží. Avokádo však představuje efektivní způsob, jak omezit hlad a dodat tělu potřebné živiny. Nenasycené tuky zároveň pomáhají regulovat hladinu cholesterolu v krvi.

Ovesné vločky

Pokud chcete potlačit chuť na sladké, dodejte tělu komplexní sacharidy. Miska ovesných vloček každé ráno může zajistit pocit sytosti na celé dopoledne.

Jablka

Mnoho ovoce a zeleniny může mít pozitivní dopad na hlad a to především díky vysokému obsahu vlákniny. Jablka nejsou výjimkou, navíc obsahují velké množství vody. Kromě toho obsahují pektin, který pomáhá potlačit chuť k jídlu.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button