Hubnutí

Při hubnutí si dejte pozor na tekuté kalorie

Máte dostatek pohybu, konzumujete vhodné pokrmy, ale přesto se vám hubnout daří jen velmi pomalu? Zkontrolujte si přísun tekutých kalorií.

Co jsou tekuté kalorie a kde se nacházejí?

Ať už držíte jakoukoli dietu, je potřeba dodržovat pitný režim. Pokud budete mezi jídly dostatečně pít, zaplníte tak žaludek. Kromě toho předejdete i celé řadě zdravotních komplikací, mezi něž patří také zácpa. Tělo vydrží bez přísunu jídla dlouho dobu, bez vody však nikoli.

V některých tekutinách se skrývají prázdné kalorie. Naleznete je třeba ve víně, pivu a likérech. Pozor si musíte dát i na přírodní šťávy. Vhodnou volbou jsou především ty zeleninové.

Jak si stojí jednotlivé druhy nápojů?

Každý nápoj je na tom jinak. Jak tedy vybrat ty vhodné?

  • Čaj

Po vodě se jedná o nejoblíbenější nápoj. Jestliže jej budete pít neslazený, neobsahuje téměř žádné kalorie. Pokud si dopřejete čaj zelený, ještě vám pomůže urychlit váš metabolismus, podporuje totiž spalování tuků. Dobrou volbou nejsou slazené čaje ledové, které obsahují větší množství cukru.

  • Káva

Pokud ji nesladíte, je to stejné jako s čajem.

  • Alkoholické nápoje

Kromě toho, že obsahují větší množství kalorií, navíc ještě podporují chuť k jídlu. Čím má alkohol více procent, tím více obsahuje kalorií. Tělo jej také hůře odbourává. Kalorickou bombou jsou alkoholické nápoje krémového charakteru. Ty totiž obsahují navíc cukry a smetanu. Pokud si chcete občas nějaký ten alkohol dopřát, vhodnou volbou jsou vinné střiky nebo světlé druhy piva.

  • Minerální vody

Pokud je nebudete konzumovat v nadměrném množství a jejich druh budete střídat, neuděláte žádnou velkou škodu. Dejte si však pozor na vyšší obsah sodíku.

  • Džusy

Jedná se o nápoje ovocné. Obsahují sice vitamíny a minerály, ale také větší množství cukru. Mají vyšší kalorickou hodnotu a to i ty přírodní. Pokud si jej chcete občas dopřát, nařeďte ho vodou.

  • Mléčné koktejly

Tady je nutno zjistit si složení. Ideální je, pokud nápoj obsahuje pouze 0,5% tuků. Jestliže se však nejedná o speciální druhy, bývají, ve většině případů, tyto koktejly kalorické.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Renata

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button