NezařazenéZdraví

Pravidla zdravého stravování pro zaneprázdněné

Náš moderní životní styl má kromě výhod také své stinné stránky. Mezi ně patří například špatné stravovací návyky, stejně jako pokles fyzické aktivity. Zdravé stravování pro zaneprázdněné může být tedy mnohdy nepřekonatelný oříšek…

V současnosti trávíme většinu času vsedě – při dojíždění do práce, u stolu v kanceláři i při odpočinku na pohovce. Přidáte-li k tomu nedostatek času na cvičení, pak máte perfektní způsob, jak přibírat na váze a žít nevyváženě. Po dlouhém dni v kanceláři a čekání v dopravní zácpě je zdravé jídlo asi to poslední, na co máte náladu. Všichni děláme to samé: objednáme si své oblíbené jídlo (protože si to po tom náročném dni zasloužíme) a čekáme na něj před televizí.

Lidé si spojují zdravý životní styl se spoustou odříkání a svým způsobem mají pravdu – rychlé občerstvení, alkohol, cigarety i cukrovinky musí pryč. Možná trochu skličující, ale proveditelné. Stravovat se zdravě i přes nabitý program je možné a my vám ukážeme, jak na to.

Zdravé stravování pro zaneprázdněné:

Mixujte

Existuje způsob, jak vykouzlit zdravé a výživné jídlo během několika minut? Odpověď je ano – mixováním. Jídlo v této podobě může nahradit snídani, oběd i večeři nebo může být osvěžujícím občerstvením. Můžete tak připravit smoothies, různé kaše, pomazánky nebo polévky.

Co můžete mixovat? Absolutně všechno – ovoce, zeleninu, a dokonce i maso. Na internetu existuje mnoho nápadů a receptů a i vy můžete vyjádřit svou kreativitu tím, že nakombinujete jídlo, které milujete a vytvoříte zdravé a lahodné směsi.

Smoothie je také velmi účinný způsob, jak potlačit chuť na cukr, pokud do něj přidáte nízkotučný jogurt nebo zmrzlinu.

Zvolte vždy zdravou dovážku

Často se stává, že polední přestávky v práci trávíme prací, aniž bychom si jídlo skutečně vychutnali. Pak přichází na řadu pečivo, koblihy či rozvoz pizzy. Možná už znáte zpaměti telefonní číslo nejbližší pizzerie či restaurace s rychlým občerstvením, které automaticky před polednem vytáčíte. To se ale musí změnit!

Najděte si na internetu restaurace, které nabízí zdravé jídlo a až si příště budete chtít objednat, zavolejte jim. Budete připraveni, z jak velké nabídky chutných a zdravých pokrmů si budete moci vybrat. Saláty s grilovaným kuřetem či mořské plody, různé druhy ryb, grilované kalamáry nebo těstoviny s kozím sýrem, citronem a chřestem. Nezní to dobře?

Proteinový prášek a tyčinky

Proteinové doplňky se staly nutností. Potraviny bohaté na proteiny nejsou zadarmo a navíc je pracné je připravit. Když ráno zaspíte a řítíte se do práce, chcete jídlo rychlé na přípravu a právě teď přichází na scénu proteinové koktejly a tyčinky.

Až si některý z koktejlů oblíbíte, můžete ho zahrnout do svého stálého jídelníčku. Ale nezapomeňte, že i když tyto výrobky mohou být skvělý způsob, jak vás zasytit, neznamená to, že jsou náhradou za opravdové jídlo. Je vhodné je konzumovat pouze jako doplňky vyvážené stravy.

Noste si zdraví v lahvi

Co vám přijde na mysl, když se řekne zdravý nápoj? Ano, voda je správná odpověď. Re-hydratuje váš systém, neboť dýcháním, pocením a činností metabolismu tekutiny ztrácíme. Voda má ještě jednu výhodu – je bez kalorií a cukru.

Mějte u sebe vždy láhev s vodou – v kabelce, autě i v kanceláři. Tak nebudete na pravidelnou hydrataci zapomínat. Chcete-li ušetřit peníze a máte doma pitnou vodu, nechte si láhve a naplňte je již doma. Nebo používejte vodní filtr, který snižuje olovo, zinek, měď, kadmium, rtuť i chuť chloru. Pokud máte rádi ochucené vody, můžete do té své přidat drcené bobuloviny, mátu, oloupané a nakrájené okurky nebo plátky citronu.

Náležitě se připravte na všední dny

Plánování jídla je nezbytné pro udržení zdravých stravovacích návyků, jakož i při hubnutí. Pokud máte zdravé jídlo připravené a okamžitě k dispozici, je větší pravděpodobnost, že jej sníte, než abyste si objednali nezdravou alternativu či se zastavili ve fast foodu.

Plánováním a přípravou také snížíte stres, když uvažujete o tom, co budete jíst následující dny. Klíč k úspěchu tkví v přípravě receptů, které vám vydrží v ledničce několik dnů.

Dávejte pozor, co si objednáváte v restauraci

Někdy si lidé myslí, že pokud chtějí jíst zdravě, musí sabotovat návštěvu restaurací, ale to není nutné. Vyberte pečlivě restauraci, jejíž menu není v rozporu s vašimi zdravými plány. Často dokonce i v obyčejné kavárně či restauraci můžete jíst zdravě.

Všude si berte svou oblíbenou zeleninu i ovoce

Ovoce a zelenina jsou plné vitaminů, antioxidantů a minerálů. Také snižují riziko vzniku cukrovky 2. typu, mrtvice, kardiovaskulárních onemocnění, a dokonce i rakoviny. Pomáhají regulovat tělesnou hmotnost, protože mají nízký obsah kalorií.

Nezapomeňte na každodenní dávku čerstvých produktů a mějte je vždy při sobě. Trik je v tom, nechat ovoce i zeleninu na taktických místech. Jablko položte na kancelářský stůl a banán dejte do šuplíku. Nechte pomeranč v autě a mrkev dejte do kabelky.

Zvolte jogurt

Jogurt může být velkým spojencem vašeho výživového plánu, ale stejně jako u ostatních jídel platí zásada konzumovat ho s mírou, neboť vyvážená a pestrá strava je nezbytná pro dobré zdraví. Jogurt je bohatý na vápník a bílkoviny, ale co je nejdůležitější, má nízký obsah tuku a kalorií. Najděte si správný typ jogurtu, který vyhovuje vašim potřebám, neboť některé jsou výživnější než ostatní.

Udělejte si zdravý sendvič

Vše, co potřebujete na dokonalý sendvič, jsou správné ingredience a pět minut vašeho času. Ideální volbou je celozrnné pečivo, zelenina a nějaké bílkoviny. Pokud chcete nízkokalorický a zároveň dobrý sendvič, přidejte avokádo nebo okurky. A po tom všem pamatujte, strava není jen o hubnutí, musí být také výživná.

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button