Zdraví

Máte tyto symptomy? Zjistěte, jaké vitamíny a minerály vám chybí

Všichni víme, že různé vitamínové a minerální nedostatky mohou způsobit mnoho zdravotních problémů. V tomto příspěvku vám ukážeme 5 běžných příznaků vitamínového a minerálního deficitu, který je pravděpodobně hlavní příčinou těchto projevů:

Bolesti hlavy nebo svalové křeče: nedostatek magnesia (hořčíku)

symptomyHořčík je jedním z nejčastějších minerálních prvků v mnoha různých kulturách na světě. Téměř 75% severoamerické populace trpí nedostatkem hořčíku.

Tato extrémně silná živina jako je hořčík, je velmi důležitá pro funkci nervového systému. Hořčík pomáhá nervům a napjatým svalům k relaxaci. Zmírňuje svalové křeče a bolesti hlavy. Je také užitečným pomocníkem na spaní.

Nejlepší a nejefektivnější způsob, jak zvýšit příjem hořčíku je přidat do jídelníčku listovou zeleninu. Koupelové soli s přídavkem minerálů včetně hořčíku se snadno vstřebávají přes kůži a vy si jen užíváte hřejivý pocit tepla, které prostupuje až do svalů.

Akné – zinek

Věděli jste, že akné může být způsobeno nedostatkem zinku? Zinek dodává kůži jas a barvu pleti. Kůži dodává řadu výhod, které jsou spojovány se zklidněním zanícené pokožky a regenerací kožních buněk.

Kůže se také současně rychleji hojí. Zinek omezuje tvorbu akné za pomocí aktivace 5-alfa-reduktázy, která ovlivňuje činnost testosteronu a vznik pupínků. Pokud budete konzumovat cca 30 miligramů zinku denně, ubráníte se akné. Jen ¼ šálku syrových dýňových semínek vám jich poskytne více, než polovinu doporučené denní hodnoty.

Suché a lámavé vlasy/nehty – vitamín B7

Vitamín B7, tzv. biotin je hlavní složka zodpovědná za zdravé a husté vlasy. Lze ho najít v různém potravinovém zdroji, nedostatek je spíše vzácný. Pokud by přece jen někdo trpěl jeho nedostatkem, projeví se to na vlasech. Ty se stávají křehčími, lámavějšími až nakonec mohou i vypadávat. Kdo chce posílit kadeře, zlepšit růst vlasů, nechť jí potraviny s vysokým obsahem biotinu.

Řídnutí vlasů – nedostatek železa

Železo je jedním z nejdůležitějších minerálních prvků pro naše tělo, především pro vlasy. Železo přenáší kyslík a jiné zdravé živiny do vlasových folikulů. Nízká hladina železa nebo anémie může vést k řídnutí vaší kštice a následnému vypadávání vlasů.

Tukové bulky – esenciální mastné kyseliny

Věděli jste, že malé bílé hrbolky, které se běžně vyskytují na zadní straně paže, jsou často v důsledku nerovnováhy esenciálních mastných kyselin?

Přesněji řečeno, nízké hladiny omega-3 mastných kyselin. Mastné kyseliny snižují zánět a zabraňují vytvrzení ve vlasovém folikulu.

sushi-621415_960_720

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button