Viscerální tuk není stejný jako ten podkožní a navíc není na našem těle patrný, neboť se ukládá v okolí vnitřních orgánů, které má za úkol chránit. Nalezneme jej v dutině břišní. Jeho nadbytek tak může způsobovat celou řadu zdravotních obtíží mezi něž patří srdeční zástava, rakovina, deprese, sexuální dysfunkce, diabetes či obezita.

Kromě toho jeho nadbytečné množství zvyšuje riziko tvorby zánětů a může narušovat hormonální funkce celé řady orgánů. Je tedy velmi nebezpečný. Jeho množství se mění s věkem. S přibývajícím věkem se zvyšuje i množství tuku, který se ukládá v dutině břišní. Kritickou skupinu představují ženy v menopauze. Mezi velká rizika patří i to, že množství tohoto druhu tuku se velmi špatně určuje a nezávisí na množství tuku podkožního. Jedním z ukazatelů je obvod pasu.

Jak se viscerálního tuku zbavit či jeho nadbytečnému ukládání předcházet?

Pokud chcete předcházet jeho nadbytečnému ukládání, je potřeba především upravit životosprávu a netýká se to pouze jídelníčku a zdravého stravování.

  • Pozor na jednoduché cukry a rafinované sacharidy – Z jídelníčku vyřaďte veškeré sladkosti a pečivo, především to bílé. Zařaďte potraviny fermentované (kvašené, kysané) a zdravé tuky.
  • Vyšší podíl zeleniny neškrobové – Do této kategorie patří například brokolice, květák, špenát, celer, cibule či česnek.
  • Pravidelné cvičení – Pokud se rozhodnete pro pohyb, ideální je trénink vysoko intenzivní. Co to znamená? Série cviků s krátkými pauzami, nebo trénink silový, především s činkou.
  • Méně stresu – Pokud se stresujeme, naše tělo vyplavuje hormon kortizol, který ovlivňuje naše chutě na jídlo, metabolismus, spánek a podporuje chutě na jídlo zakázané.
  • Kvalitní spánek – Díky kvalitnímu spánku se nám zrychlí metabolismus a snížíme nadbytečné chutě na jídlo.
Čtěte:  Superpotraviny fenoménem dnešní doby
Sdílejte