Chronický stres může vést k některým chorobám. Patří mezi ně srdeční choroby, předčasné stárnutí, cukrovka, obezita a mnoho dalšího. Jednoduše řečeno, chronický stres ohrožuje vaše zdraví.

Proto by měl každý mít svůj relaxační rituál – obvyklou aktivitu, která pomůže uvolnit nejen tělo, ale i mysl.

Tím, že si každý den uděláte trochu času na relaxaci a odpočinek, pomůžete snížit stres a napětí, které se u vás dříve nebo později může objevit.

Udělejte si přestávku na čaj nebo kávu

Švédové mají svoji fiku – rituál spojený s pitím kávy, který je často doprovázený malými kousky pečiva či těstovin. Najděte si každý den chvilku, kdy si vypijete kávu či čaj a nebudete přitom nic dělat. Usaďte se jen se svými myšlenkami, časopisem nebo dobrou knížkou a v klidu si vychutnejte svůj oblíbený nápoj.

Koupelnový rituál

Neberte koupel jako rychlou očistu vašeho těla. Pokaždé, když půjdete do sprchy či vany, zapalte si svíčku nebo použijte nějaký uklidňující či relaxační esenciální olej. Udělejte si lázně u vás doma.

Odpojte na chvíli veškerou elektroniku

Každý den se alespoň na chvíli zbavte veškerých technologií a elektronických vymožeností, které se vyskytují ve vašem domě. Zvažte i vypnutí wifi.

Každodenní procházka

Ať už máte psa či nikoli, vydejte se každý den na procházku. Každodenní pobyt na čerstvém vzduchu a pohyb vedou ke snížení stresu a podpoří vaši relaxaci. Neberte ohled na počasí a vyrážejte každý den.

Nezáleží na tom, jaké relaxační rituály pro vás budou ideální. Podstatné je, že věnujete každý den alespoň trochu času na uvolnění a odpočinek.

Pokud neumíte relaxovat, bude to pro vás o to těžší v období, kdy to budete opravdu potřebovat.

Čtěte:  5 způsobů, jak odstranit puchýře a uzdravit oteklé klouby
Sdílejte