Zdraví

Trpíte větry? Zjistěte, co nám prozradí nadýmání o našem těle

Možná je to trochu divné, ale ano, větry nám mohou dát mnoho známek o našem zdraví. I přes neoblíbené téma na veřejnosti, řekněme si otevřeně, že některé potraviny se postarají o výrazně páchnoucí větry.

Může za to zejména brokolice, květák, růžičková kapusta či mandle. Rovněž potraviny s vysokým obsahem síry, jako jsou vejce nebo maso, nepotěší po obědě naše okolí. Nicméně to neznamená, že bychom se měli těmto druhům potravin, která s sebou přinášejí nadýmání a plyny, vyvarovat…

Naopak, i přes společenské faux pas – potraviny způsobující plyny pomáhají dostat z těla mikroby, a naopak dostat do těla potřebné živiny. Zajímavostí je, že průměrný člověk trpí plyny více, než 14x za den. Na svědomí je mají prospěšné bakterie ve spolupráci se spolknutým vzduchem a plynem. Právě „smradlavé prdy“ jsou známkou toho, že vás organismus pracuje správně, jedná se o známku zdraví.

Od této známky je však velice krátký krůček ke známce toho, že trpíte nesnášenlivostí na laktózu. Mléčné výrobky není schopno tělo některých adekvátně zpracovat, člověk trpí bolestivým nadýmáním, někdy dokonce i průjmem.

nadýmáníTo vše je známkou toho, že tělo není schopno pojmout laktózu a okamžitě ji vylučuje bez klasického několikahodinového trávení z těla (to se může projevovat zelenou stolicí). Páchnoucí větry mohou být také známkou syndromu dráždivého tračníku, může jít o celiakii nebo infekci.

Větry o četnosti, více než 20x za den, jsou známkou nadměrného příjmu vzduchu do vašich vnitřností. Není to ohrožení zdraví a dá se to změnit. Příčinou totiž jistě bude nadměrná konzumace kávy, sacharidů, potravin, které tělo hůře stravuje nebo může jít o vegetariánskou stravu. Důležité je pomalé stravování, při rychlé konzumaci totiž nabíráte více vzduchu do těla.

Pravidelně dýchejte a jídlo si pomalu vychutnávejte. Vyhýbejte se také hovězímu a vepřovému masu, které je bohaté na vysoký obsah síry. Lépe je tento druh masa nahradit za kuřecí nebo za ryby. Nutné je také pořádně žvýkat, nehltat velké kusy. Místo přílohy v podobě brambor nebo knedlíku pak vsaďte na zeleninu.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button