Každý, kdo trpí na svalové křeče, ví, že mohou způsobit obrovské nepohodlí a bolest. To je také důvod, proč se spousta lidí snaží zjistit, jak těmto problémům zabránit. Často udeří bez varování a mají různé příčiny.

Křeče mohou přijít, když je nejméně čekáte

Svalové křeče mohou být velmi vysilující a v některých případech dokonce nebezpečné. Mohou přicházet v noci, takže máte problémy se spaním, v práci i při řízení auta.

Svalová křeč je nekontrolovatelná kontrakce svalů

Proto, abychom se sami mohli s těmito problémy vypořádat, je důležité pochopit, proč se vyskytují a jaká je jejich příčina. Stručně řečeno: svalové křeče jsou způsobeny nedobrovolnými kontrakcemi svalů. Obvykle postihují lýtkové svaly, ale mohou zasáhnout i jinde.

Existuje celá řada možných příčin svalových křečí, a proto je důležité, abyste se s nimi seznámili, pokud těmto problémům chcete následně předcházet. Příčinou může být například

  • špatný krevní oběh v dané části těla
  • příliš namáhavé cvičení
  • neprotažení před cvičením
  • vysoká aktivita při vysokých teplotách
  • dehydratace
  • svalová únava
  • nedostatek hořčíku, draslíku nebo obojího
  • vedlejší efekt užívání některých léků

Zajímavé je, že svalové křeče přicházejí nejčastěji během spánku. Podle zpráv je to až 75 %. První kroky, které můžete udělat pro to, abyste tomuto problému předcházeli, je dostatečná hydratace a menší zátěž na svaly.

Pomůže i jednoduché cvičení

Nejlepším lékem je samozřejmě prevence, ale pokud křečemi trpíte, je dobré znát tzv. první pomoc. První z nich je protažení postižených oblastí nebo masáž. Mnoho lidí se snaží bolest přemoci, ale často to problém jen zhorší. Místo toho se snažte uvolnit a nechte bolest odeznít. Dejte si ve své aktivitě pauzu spíše, než abyste riskovali, že se bolest ještě zhorší. Pokud bolest nepolevuje, je nezbytné se poradit s lékařem či lékárníkem, kteří vám mohou doporučit přípravky na zmírnění příznaků.

Čtěte:  Víte, co znamenají značky na štítcích vašeho oblečení?

Jak křečím předcházet?

Jak již bylo výše zmíněno, důležitá je hydratace, proto pijte dostatečné množství vody. Pokud máte podezření, že křeče jsou způsobeny nedostatkem vitaminů a minerálů, nezapomínejte především na dostatečný příjem hořčíku a draslíku, klidně i ve formě vitaminových doplňků. Před cvičením se nezapomeňte rozcvičit a rozehřát, také jezte zdravě, například banány, které mají vysoký obsah draslíku. Další součástí prevence je omezení alkoholu, který může způsobit dehydrataci.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ