Každý, kdo trpí na svalové křeče, ví, že mohou způsobit obrovské nepohodlí a bolest. To je také důvod, proč se spousta lidí snaží zjistit, jak těmto problémům zabránit. Často udeří bez varování a mají různé příčiny.

Křeče mohou přijít, když je nejméně čekáte

Svalové křeče mohou být velmi vysilující a v některých případech dokonce nebezpečné. Mohou přicházet v noci, takže máte problémy se spaním, v práci i při řízení auta.

Svalová křeč je nekontrolovatelná kontrakce svalů

Proto, abychom se sami mohli s těmito problémy vypořádat, je důležité pochopit, proč se vyskytují a jaká je jejich příčina. Stručně řečeno: svalové křeče jsou způsobeny nedobrovolnými kontrakcemi svalů. Obvykle postihují lýtkové svaly, ale mohou zasáhnout i jinde.

Existuje celá řada možných příčin svalových křečí, a proto je důležité, abyste se s nimi seznámili, pokud těmto problémům chcete následně předcházet. Příčinou může být například

  • špatný krevní oběh v dané části těla
  • příliš namáhavé cvičení
  • neprotažení před cvičením
  • vysoká aktivita při vysokých teplotách
  • dehydratace
  • svalová únava
  • nedostatek hořčíku, draslíku nebo obojího
  • vedlejší efekt užívání některých léků

Zajímavé je, že svalové křeče přicházejí nejčastěji během spánku. Podle zpráv je to až 75 %. První kroky, které můžete udělat pro to, abyste tomuto problému předcházeli, je dostatečná hydratace a menší zátěž na svaly.

Pomůže i jednoduché cvičení

Nejlepším lékem je samozřejmě prevence, ale pokud křečemi trpíte, je dobré znát tzv. první pomoc. První z nich je protažení postižených oblastí nebo masáž. Mnoho lidí se snaží bolest přemoci, ale často to problém jen zhorší. Místo toho se snažte uvolnit a nechte bolest odeznít. Dejte si ve své aktivitě pauzu spíše, než abyste riskovali, že se bolest ještě zhorší. Pokud bolest nepolevuje, je nezbytné se poradit s lékařem či lékárníkem, kteří vám mohou doporučit přípravky na zmírnění příznaků.

Čtěte:  Potraviny, které vás napumpují hořčíkem

Jak křečím předcházet?

Jak již bylo výše zmíněno, důležitá je hydratace, proto pijte dostatečné množství vody. Pokud máte podezření, že křeče jsou způsobeny nedostatkem vitaminů a minerálů, nezapomínejte především na dostatečný příjem hořčíku a draslíku, klidně i ve formě vitaminových doplňků. Před cvičením se nezapomeňte rozcvičit a rozehřát, také jezte zdravě, například banány, které mají vysoký obsah draslíku. Další součástí prevence je omezení alkoholu, který může způsobit dehydrataci.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ