NezařazenéZdraví

Trápí vás psychické vyčerpání? Zkuste těchto 6 tipů.

Čas od času máme všichni pocit, že nás dělí jen krůček od úplného psychického vyčerpání. Často si myslíme, že když strávíme několik dní doma na gauči, budeme se cítit znovu plní energie i entusiasmu. Možná to nevíte, ale fyzická únava má často co do činění spíše s mentálním vyčerpáním než tělesnou aktivitou. Nechápejte to špatně, je samozřejmě důležité dopřát pravidelně tělu odpočinek, nicméně to není vždy ten nejefektivnější přístup. Ve skutečnosti se často právě „peciválové“ cítí fyzicky i psychicky více vyčerpaní. Níže jsou uvedeny některé účinné způsoby, jak dobít svou mysl.

Změňte svou rutinu

Může být opravdu těžké neupadnout do rutiny. Každý den děláte to samé pořád dokola, ale právě narušení rutiny může být dobrý způsob, jak znovu dobít mentální energii. Udělejte si čas na novou aktivitu alespoň jednou týdně. Může to být opravdu jednoduché, například jeďte do práce jinou, hezčí cestou. Zamyslete se nad tím, která činnost vás opravdu baví a nasytí vaši duši a tu vykonávejte. Je-li vaše mysl otevřena novým způsobům myšlení a vnímání, máte tendenci být celkově mnohem šťastnější.

Veďte si deník

Psaní deníku je skvělý způsob, jak se zbavit stresu a dostat ze sebe všechny pocity. Může to být opravdu užitečná činnost, protože vám dává možnost ohlédnout se a přemýšlet o pokroku, kterého jste ve svém životě dosáhli. Zápisky také podporují kreativitu, posilují sebedůvěru i porozumění a vybízí vás dotáhnout do konce své cíle. Nemělo by to být něco, čím na sebe vyvíjíte tlak, nemusíte si psát záznam každý den. Zapište si to, co vám přijde na mysl, vždy když budete cítit potřebu, a nakonec zjistíte, že psaní je zásuvkou pro nabití vašeho mozku.

Meditujte

Možná jste tento bod čekali. Existuje již mnoho článků i lidí, kteří bouřlivě informují o výhodách meditace, ale ona také opravdu funguje. Zhruba 80 % návštěv lékaře je způsobeno problémy souvisejícími se stresem. Proto ušetříte spoustu peněz i času, pokud se naučíte o sebe pečovat třeba právě prostřednictvím meditace. Prokazatelně totiž snižuje stres, posiluje imunitu, zlepšuje spánek a také dost možná navyšuje pocit štěstí a pohody. Vše, co potřebujete, je 5-10 minut denně. Postupem času můžete praktikovat meditaci více než jednou denně po delší dobu. Navíc, lidé, kteří hodně meditují, jsou obvykle racionálnější a cítí méně úzkosti, když jsou konfrontováni výzvám.

Přehodnoťte své vztahy

Vztahy jsou velmi důležité, ale ještě důležitější je samozřejmě jejich kvalita. Uvědomte si, jak moc jsou pro vás zdravé či nikoli. Možná zjistíte, že máte několik toxických vztahů, které se může zdát obtížné ukončit, protože často nám přijde pohodlnější v nich setrvávat. Je smutné, že dysfunkční vztahy jsou v dnešní době často považovány za běžnou část života. A lidé si bohužel neuvědomují, jak je mohou psychicky vyčerpávat. Udělejte si čas na přehodnocení svých vztahů. Je důležité, abyste to udělali jednou za čas a posoudili, zda vašemu životu přidávají určité hodnoty, nebo je tomu naopak. Především romantické vztahy tohoto typu nás mohou doslova psychicky ničit, když neustále investujeme energii do něčeho, co prostě už nejde napravit. Lidé, kteří dbají na kvalitu svých vztahů, mívají obvykle větší sebedůvěru.

Dopřejte svému tělu pohyb

Cvičení není jen přínosem pro tělo, ale také je užitečné, když máte pocit, že jste psychicky vyčerpaní. Nemusíte si zrovna předplácet roční členství do tělocvičny. Všichni máme plné ruce práce, ale 20 minut denně skutečně může způsobit zásadní rozdíl. Četné studie prokázaly hodnotu cvičení při zvyšování koncentrace a mentálního soustředění. S 20 minutami intenzivního cvičení se zvyšuje průtok krve do mozku, což zlepšuje náladu, tvořivost i paměť.

Potlačte své ego, myslete na svou duši

Dělejte to, z čeho máte radost. Často si to pleteme s tím, co nám přináším úspěch, ale pocit úspěchu nám vždy nepřinese štěstí. Strávit několik hodin v práci navíc vám pomůže ke krátkodobému dobrému pocitu, že jste produktivní, ale časté opakování těchto přesčasů spíše vede k vyhoření. Zajděte si koupit boty, na které už myslíte celé týdny, nebo vyrazte na spontánní víkendový výlet s přáteli. Náš čas na zemi je opravdu krátký. A to může být jeden z důvodů, proč se rozhodnete dělat radost své duši.

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button