Tiskové zprávy

Tipy na podporu duševního zdraví

Žijeme v zajímavé době. Na jednu stranu máme kolem sebe spoustu technologických pomocníků, kteří nám pomáhají šetřit čas v domácnosti nebo na pracovišti. A na druhou stranu býváme často unavení, věčně nestíháme a naše psychika trpí pod náporem výzev každodenního fungování v moderní společnosti. Duševní hygiena se tak stává celospolečenským tématem číslo jedna. Jak získat kontrolu nad svou psychikou a znovu nastolit duševní rovnováhu?

Dopřejte si dostatek spánku

Průměrný dospělý člověk potřebuje spát kolem 7,5 hodin denně. Důležitá je však také kvalita spánku. Když se každou chvíli budíte a váš spánek je celkově nekvalitní, ani po dlouhé noci se nemusíte cítit odpočatí. Pokud vás takové problémy trápí dlouhodobě, raději než po prášcích sáhněte po pomoci odborníka na duševní zdraví. Správně vedená psychoterapie vám dokáže zajistit klidné sny.

spánek

Zapojte pohyb

Pohyb procvičí tělo a zlepší vaše psychické rozpoložení. Nemusíte hned trhat olympijské rekordy. Stačí do své denní rutiny zařadit třeba pravidelné procházky nebo jinou lehkou pohybovou aktivitu. Při tělesném pohybu se do vašeho těla vyplavují endorfiny. Tyto hormony štěstí přímo ovlivňují duševní rozpoložení. Vyvolávají dobrou náladu, pocity blaženosti a dokonce i zmírňují vnímání bolesti.

Udržujte svůj mozek v dobré kondici

Dopřejte svému mozku náležitou péči v každém věku. Pomáháte mu už výše zmíněným pohybem. Při něm se totiž mozek více prokrví a okysličí.

joga

Svou mysl však můžete trénovat i přímo. Posilujte stávající nervové spoje a učte se novým věcem. Využijte k tomu zábavnou techniku myšlenkových map. Světu ji představil v 60. letech 20. století anglický psycholog a spisovatel Tony Buzan. Ve skutečnosti však asociativní způsob záznamu myšlenek používal už známý renesanční malíř a všestranný umělec Leonardo da Vinci. A  po něm i další velikáni dějin. Například Charles Darwin, Winston Churchill nebo Albert Einstein.

Redakce

Snažíme se hledat nejrůznější metody, které zajistí člověku zdraví i bez každodenního braní léků. Některé naše texty jsou kontroverzní svou metodickou odlišností, některé vám pomohou v diagnostice nemoci klasickou cestou. Máme tu spoustu článků pro každého, kterého zajímá zdraví a přírodní léčba.

Podobné články

Back to top button