NezařazenéZdraví

Ranní rituály, které zlepší vaši psychiku, zdraví i celý život

Většina z toho, co žijeme, není určeno. Formuje se na základě toho, co očekáváme, v co věříme a na co myslíme. Velká část našich přesvědčení je zakódována do návyků, které integrujeme do svého každodenního života. Některé z nich jsou formovány nevědomky a mohou být kontraproduktivní, některými můžeme naopak vědomě změnit svůj život k lepšímu.

Nejběžnějším znakem vysoce úspěšných lidí je fakt, že ví, že jsou zodpovědní za utváření své reality, proto mění způsob, jakým myslí a v co doopravdy věří. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak změnit své staré vzorce, je vytvoření a dodržování každodenních rituálů. Již ve starověku lidé znali sílu pravidelně se opakujících činností při posilování návyků a změně způsobu života. Proto pokud se ještě jednou podíváme na život jakéhokoli úspěšného jedince, objevíme v něm určitou formu rituálů.

Níže jsou uvedeny některé z nich, které můžete provádět každé ráno. Můžete mít i své večerní či odpolední, ale ty ranní jsou nesmírně účinné k nastartování celého dne, rozjasnění nálady a dodání chuti do života.

Vděčnost

Pocit vděčnosti díky těm nejmenším okamžikům radosti, které se nám přihodí, patří k jednomu z nejvíce přehlížených a podceňovaných rituálů. Je to perfektní způsob, jak každé ráno začít. Zaměřte se na to, co ve vašem životě funguje a co je v souladu s vaší bytostí. Posilujte pocit štěstí a pozitivity tím, že osvěžíte ty úžasné věci, které se vám každý den dějí. Často myslíme jen na své bolesti, problémy a vše, co v našem životě nefunguje, co způsobuje strach, úzkost a pocit neštěstí. To však působí jako neustálé předepisování negativního scénáře života s tragickým podtextem. Přepište ho díky vděčnosti.

Sepište si nejdůležitější úkoly

Toto je velmi praktický rituál. Začněte svůj den tím, že identifikujete a zapíšete si jeden až tři nejdůležitější úkoly, které potřebujete dokončit. To jsou ty, které podporují důležité dlouhodobé cíle, které jsou v souladu s tím, čeho chcete v životě dosáhnout. Tím velkým cílem může být například sepsání knihy nebo budování online komunity, takže každý den chcete například sepsat dvě stránky nebo přidat alespoň jeden zajímavý příspěvek na facebook. Samozřejmě je také důležité, abyste své úkoly během dne zvládli zrealizovat.

Zaměřte se na svou nástěnku vizí

Tento rituál je podobný předchozímu, týká se však dlouhodobých cílů a vizí. Jednoduše toho, jak si přejete, aby váš život vypadal třeba za pět let. Tím, že své sny dáte na papír, vytvoříte silný nástroj k tomu, abyste měli jasný přehled o tom, čeho chcete dosáhnout. To se následně integruje ve vašem podvědomí a vše se snáze plní. Příkladem formulace takové vize může být například věta: „Dosahuji většího úspěchu v kariéře.“ nebo „Díky cvičení jsem silnější a zdravější.“ Přítomný čas je zde způsobem, jak dát svému podvědomí najevo, že se již nacházíte v určitém procesu. Můžete si také vystřihnout fotky svého snového domu nebo své sny namalovat.

Sklenice teplé vody s citronem

Každé ráno přidejte do sklenice teplé vody plátek citronu a pijte. Jedná se o velmi jednoduchý rituál, který vám kromě vitaminu C pomůže vyplavit z těla toxiny, a navíc vyrovnává a udržuje hladinu pH v těle, snižuje bolest kloubů a pomáhá vyživovat mozkové a nervové buňky.

Vstaňte dřív

Praktické výhody brzkého vstávání jsou více než zřejmé. Získáte například více času na cvičení, jako je chůze či jízda na kole, ale také víc času na přemýšlení, meditaci nebo ostatní ranní rituály. Možná také zjistíte, že jste po ránu mnohem produktivnější.

Mnoho studií také prokázalo, že ranní ptáčata jsou například optimističtější a schopnější řešit problémy efektivněji než ostatní jedinci.

Povznášející hudba

Hudba může mít významný dopad na naši náladu, a to zejména v ranních hodinách. Emocionálně nás nabíjí. Proto buďte při jejím výběru opatrní a volte jen takové skladby, které pozitivně ovlivní vaši náladu, a to především v případě, že se psychicky necítíte nejlépe.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button