Jídlo a receptyNezařazenéPřírodní léčbaZdraví

Potraviny, které vám přirozeně pomohou snížit krevní tlak

Co děláte pro snížení krevního tlaku?

Odevzdáváte pravidelně svou výplatu lékařům a lékárníkům? Odvykáte si od svých oblíbených jídel? Vzdáváte se svých milovaných aktivit?

Vysoký krevní tlak je vážný zdravotní problém, který vyžaduje změny životního stylu a lékařské pravidelné kontroly. Rozhodně to není problém, který byste mohli ignorovat či brát na lehkou váhu.

Ale zatímco vám lékaři snaží snížit krevní tlak pomocí léků s vedlejšími účinky, můžete sami změnit svůj životní styl a udržovat tak svůj problém pod kontrolou. Lékaři vám často možná doporučí vyhnout se některým potravinám, které k vysokému krevnímu tlaku přispívají, ale možná si neuvědomují fakt, že existují i ty, které naopak pomáhají k jeho snížení. A je-li pro vás zlepšení vašeho zdravotního stavu důležité, pak byste je měli jíst tak často, jak to jen půjde.

Prevence je nejlepší

Mnoho lidí žasne nad zázraky moderní medicíny, avšak si možná neuvědomují, že mnoho léků, včetně těch, které užívají na snížení krevního tlaku, často doprovází nepříjemné vedlejší účinky, jako je průjem, zácpa, erektilní dysfunkce, nedostatek energie, závrať, kašel, zvracení, bolesti hlavy, hubnutí či naopak přibývání na váze. Každý z těchto problémů může vyžadovat další léčbu, další léky, čímž se roztáčí začarovaný kruh.

Máte-li vysoký krevní tlak, uvědomte si, že existují i další možnosti, jak jej snížit.

Možná už víte, že existují potraviny, které se při problémech s vysokým krevním tlakem nedoporučují, ba výslovně zakazují. Patří mezi ně například příliš solená jídla, alkohol, červené maso a káva. Naopak přidáním těch správných potravin do svého jídelníčku, které jsou bohaté na draslík, vápník a hořčík, můžete pomoci k přirozenému snížení krevního tlaku.

Studie provedené na téma krevního tlaku ukázaly:

konzumace draslíku pomáhá ledvinám očistit se od přebytečného sodíku, který patří mezi hlavní viníky vysokého krevního tlaku.

Vápník pomáhá ke kontrakcím krevních cév a jeho nedostatek může způsobit stažení tepen. Pomáhá také k rovnovážné hladině sodíku v našem těle.

Hořčík napomáhá vápníku a draslíku procházet buněčnými stěnami. Studie ukazují, že nízká hladina hořčíku může zvýšit riziko srdečního infarktu o 60 %.

10 hvězdných potravin, které snižují krevní tlak

Seznam těchto potravin neznamená, že byte neměli brát léky, které vám předepsal lékař. Ale právě jedení těchto potravin vám pomůže převzít kontrolu nad vlastním zdravím a možná vám přinesou trvalejší výsledky.

lněné semínko

Studie prokázaly, že lněné semínko může úspěšně snížit krevní tlak. Na chuť není moc výrazné, tudíž jej můžeme použít do salátů, polévek, sendvičů a dalších pokrmů.

čerstvá listová zelenina

Potraviny, jako je čerstvá kapusta, rukola, vodnice, římský salát či špenát mají přirozeně vysoký obsah draslíku. Vyhýbejte se konzervované zelenině, do níž je často přidávána sůl.

červená řepa

Díky vysokému obsahu oxidu dusnatého vám může červená řepa pomoci k rozšíření cév a snížení krevního tlaku. Kromě toho výzkum ukazuje, že dusičnany v řepné šťávě úspěšně snižují krevní tlak do 24 hodin.

bílé fazole

Pouhý jeden šálek bílých fazolí vám může dodat 13 % DDD vápníku, 30 % hořčíku a 24 % draslíku. Ujistěte se, že si vybíráte nesolenou řadu konzerv, pokud nechcete vařit fazole syrové.

banány

Banány jsou již dlouho známé pro svůj vysoký obsah draslíku, ale také obsahují značné množství hořčíku a vápníku.

quinoa

Tato bezlepková pseudoobilovina má vysoký obsah hořčíku, vápníku i draslíku.

brokolice

Brokolice je další zeleninou, která má dostatek prvků nezbytných pro zdravé cévy.

slunečnicová semínka

Tato malá semínka jsou bohatým zdrojem hořčíku. Opět se ujistěte, že kupujete nesolený druh, abyste minimalizovali příjem soli.

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button