Hořčík působí jako minerální elektrolyt, je nezbytný pro to, aby naše tělo mohlo provádět celou řadu důležitých reakcí, je zodpovědný za přenos nervových impulzů, regulaci tělesné teploty, detoxikaci jater a optimální zdraví kostí a zubů.

Tento minerál má také velký význam pro podporu dobrého kardiovaskulárního zdraví. Může uvolnit krevní cévy, zablokovat příjem vápníku, předcházet krevním sraženinám a díky tomu tak podpořit kardiovaskulární zdraví.

Nejčastější příznaky nedostatku hořčíku

S nedostatkem hořčíku se pojí celá řada zdravotních obtíží, některé mohou mít i chronický ráz.

Mezi nejčastější příznaky nedostatku hořčíku patří úzkost, emocionální rozpoloženost, problémy se spánkem, deprese, letargie, únava, špatná paměť, napětí, úzkostné poruchy, svalové křeče či chronické bolesti zad.

Nedostatek hořčíku může vést k celé řadě zdravotních obtíží. Patří mezi ně bušení srdce, ledvinové kameny, syndrom chronické únavy, osteoporóza, diabetes nebo poruchy srdečního rytmu.

Hlavní příčiny nedostatku hořčíku

Mezi hlavní příčiny nedostatku hořčíku patří nezdravá strava, která obsahuje přemíru sladkých potravin, chronický stres a některé druhy léků.

Pokud chcete mít hladinu hořčíku vyrovnanou, dodržujte následující doporučení:

  • Do svého jídelníčku zařaďte co nejvíce přirozených druhů potravin, které jsou bohaté na hořčík. Mohou to být například avokádo, špenát, banány, fíky nebo mandle.
  • Vyhýbejte se potravinám průmyslově zpracovávaným, mají totiž velmi nízkou koncentraci nejen minerálů, ale i vitamínů.
  • Eliminujte ve svém životě stresové situace.
  • Dodržujte pravidelný spánkový rytmus.
  • Vyzkoušejte relaxační koupel připravenou s Epsomskou solí.
Čtěte:  Říká se, že med se skořicí je pro naše tělo dobrý lék