Pravidelné cvičení nezajišťuje pouze krásná těla, ale má svůj vliv také na náš mozek a jeho funkce. Vědci se nechávají dokonce slyšet, že fyzická aktivita má vliv také na pamatování. Proto vzhůru do běhu a místo muziky si stáhněte lekci jazyka…

Pravidelné cvičení a pohyb vůbec totiž zvyšují elasticitu mozku a zpomalují stárnutí mozku. Rovněž však jde především o zlepšení myšlení. Proto není žádná náhoda, že když se učíte, přemýšlíte či přednášíte jako učitel ve škole, máte potřebu chodit – pohyb pomáhá formulovat myšlenky a důkladněji přemýšlet. Podle vědců za tím stojí miliony let evoluce člověka.

Cvičení snižuje riziko demence zejména ve vysokém věku, a to až o polovinu. Dále snižuje vznik Alzheimerovy choroby, a to až o šedesát procent. Výborná je také činnost při běhu, například místo oblíbené hudby si do sluchátek pusťte výuku jazyků. Někdo zvládá při běhu i vyřizovat emaily nebo telefonní hovory.

Aerobní cvičení okysličuje mozek, ale také jej vyživuje, protože při cvičení zhluboka dýcháme, a tím umožňujeme kyslíku více se dostat do mozku. Zde kyslík na sebe váže toxické látky, které poté odvádí z těla pryč. Cvičení stimuluje produkci obranného proteinu, vystupujícího pod názvem BDNF. Ten odbourává stresové hormony, díky čemuž se udržuje zdravá tkáň a je tak možný vznik nových buněk a spojů mezi nimi. Posiluje se tak paměť, učení a kognitivní funkce.

 

 

Čtěte:  Jen jedna sklenice tohoto zázračného džusu týdně a budete chytřejší
Sdílejte