Babské radyHubnutíNezařazené

7 osvědčených tipů, jak zhubnout a už nepřibrat

Podle Garyho Fostera, Ph.D. z University of Pennsylvania, skončí téměř 65 % všech diet do tří let na své původní hmotnosti. To není dobrá zpráva. Dobrá zpráva je, že bylo také zjištěno, že z 3 000 lidí, kteří shodili více než 13 kg za rok, si 87 % zachovalo o 10 kg méně během celého příštího desetiletí. Jinými slovy, pokud se vám podaří zhubnout a udržet novou váhu déle než jeden rok, výrazně zlepšujete své šance na nižší a zdravější hmotnost na mnoho let dopředu.Otázkou však je, co můžete dělat, abyste zabránili chybám, kterých se většina z nás při dietách dopouští a místo toho si našli osvědčené způsoby, jak zhubnout.

1. Žádné bleskové diety

Zhubnout rychle se jeví jako dobrý nápad. Zdá se, že jakmile budete štíhlí, můžete se vrátit zpět ke starým potravinám a chování. Bohužel, webové stránky Stanfordské univerzity ukazují, že 95 % lidí, kteří uspěli při bleskové dietě, naberou rychle zpět původní hmotnost.

To je důvod, proč je prvním pravidlem efektivního hubnutí dlouhodobý plán, nikoli krátkodobé a narychlo sestavené strategie.

2. Konzumace dostatku bílkovin

Studie ukázala, že lidé, kteří dodržují nízkoproteinové diety, ukládají 95 % nadbytečných kalorií ve formě tuku. Naopak ti, kteří jedí „normálně,“ ukládají pouze 55 % kalorií jako tuk. To je rozdíl neuvěřitelných 40 %.  Takže pokud chcete zhubnout, snižte příjem sacharidů a tuků a jezte naopak více bílkovin.

3. Snídaně

Už dlouho je všeobecně známo, že velká snídaně je klíčem k hubnutí – ale teď toto tvrzení bylo potvrzeno i výzkumem.

Národní registr kontroly hubnutí našel silnou vazbu mezi snídáním a udržením nižší váhy. Ve studii, kde průměrný člověk shodil 32 kg, uvedlo 78 % respondentů, že ráno zdravě snídali.

4. Pití octa

Japonská studie z roku 2009 zjistila, že denní konzumace octa snížila obvod pasu i množství tělesného tuku. Může se to zdát divné, ale je to podpořeno výzkumem, tak to stojí za zkoušku. Jen to nepřehánějte.

5. Záznamy o jídle

Podle Kaiser Permanente centra pro výzkum zdraví můžete díky potravinovému deníku spálit až dvojnásobné množství tuků, takže vedení si pravidelných záznamů o tom, co jste snědli, je dalším osvědčeným způsobem, jak zhubnout.

6. Chirurgie

Pokud vy nebo někdo, koho znáte, trpí obezitou, cukrovkou 2. typu, onemocněním srdce, vysokým krevním tlakem nebo jiným život ohrožujícím onemocněním, možná je čas pomýšlet i na žaludeční bypass.

Tato metoda, která snižuje množství potravin, které můžete zkonzumovat, prokazatelně napomohla v mnoha případech k dlouhodobému hubnutí.

7. Přerušovaný půst

Dr. John Berardi doporučuje přerušovaný půst, což je typ diety, kdy budete dodržovat delší pravidelné přestávky mezi jídly. Pokud jste typ člověka, který snadno vydrží bez jídla delší dobu, mohla by to být pro vás ta nejlepší strategie.

 

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button