Zdraví

Zjistěte, jaké vitamíny vám chybí: Souvislost najdete v těchto symptomech

Vitamíny jsou pro organismus možná důležitější, než jste si doposud mysleli. Samotný vitamín je organická chemická sloučenina a živina, kterou naše tělo potřebuje. Dokážete však poznat, když jich máte nedostatek? Příznaků nedostatku vitamínů je mnoho, ale mezi nejčastější patří suchá kůže, vyrážka a vypadávání vlasů.

Praskliny na rtech

vitamínyPraskliny na rtech značí úbytek železa, zinku a vitamínu B (konkrétně B3, B2 a B12). Tento deficit může vzniknout i z hlediska vegetariánského stravování. Pokud se chcete tohoto problému zbavit, měli byste konzumovat dostatečné množství mangoldu, arašídů, luštěnin, čočky, tuňáka, vajec, drůbežího masa, lososa a dalších mořských darů. Přiměřený přísun vitamínu C pomáhá tělu bojovat proti infekcím. Zařaďte do svého jídelníčku zeleninu typu brokolice, červené papriky, kapusty a květáku.

Červená vyrážka na obličeji a vypadávání vlasů

Další příznak, kdy tělu chybí jeden z vitamínů skupiny B, tentokrát B7, je spojován s vypadáváním vlasů. Lékařští odborníci nazývají tento vitamín jako vlasový. Jezte čerstvá vejce, jsou bohatá na protein zvaný avidin nacházející se ve vaječném bílku. Do stravy zařaďte avokádo, houby, květák, sójové boby, vlašské ořechy, maliny a banány.

Kožní změny podobné akné na obličeji, ale i na rukou a stehnech (červená nebo bílá vyrážka)

vitamíny

V tomto případě se jedná o symptomy, které souvisejí s nedostatkem vitamínu A a E. Chcete-li se zbavit tohoto problému, měli byste jíst méně jídel s nasycenými tuky – vyhnout se margarínu a tučnému masu. Naopak jíst více zeleniny, která obsahuje vitamín A (mrkev, sladké brambory, červené papriky). Vitamín D získáte i tím, že se vystavíte slunci, stačí k tomu pouhých 10 minut denně.

Necitlivost a brnění

Brní vás ruce nebo nohy? Máte pocit, že nejsou vaše? Třeba vám chybí vitamín B9, B6 či kyselina listová. Tyto příznaky se pojí k periferním nervům. Současně se vyskytují jako přidružené symptomy k anémii, depresím, hormonální nerovnováze nebo únavě. Když se chcete tohoto problému zbavit, jezte více kuřecího masa, mořských plodů, fazolí, vajec, řepy, chřestu a špenátu.

Svalové křeče, silné bolesti v prstech, zápěstí, zádech a nohou

Pravděpodobně je tento stav způsoben nízkou hladinou hořčíku, vápníku a draslíku. O tyto minerály můžete přijít i cvičením, když se silně potíte. Jezte více jablek, grapefruitů, třešní, lískových oříšků, mandlí, banánů, brokolice, tmavé listové zeleniny, špenátu, kapusty, banánů, cuket, ale zkuste i bylinky, např. pampelišky.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button