HubnutíZdraví

Víte, jak se zbavit břišního tuku? 5 potravin, které vám s tímto problémem pomohou

Břicho patří mezi nejčastější partie, kde se tuk hromadí. Nachází se zde tuk podkožní, který je viditelný – jedná se ony známé tukové polštářky. Druhou skupinu tvoří tuk viscelární, který je uložený v dutině břišní, mezi vnitřními orgány, ten však viditelný není. Pokud ho však je velké množství, zvětšuje se nám objem břicha a obvod pasu.

Určité množství tuku naše tělo potřebuje, neboť vytváří ochranu vnitřních orgánů, ale jeho nadbytečné množství je tělu škodlivé. Je spojováno s vyšším rizikem kardiovaskulárních obtíží a vysokou hladinou špatného cholesterolu.

Potraviny pomáhající v boji proti nadbytečnému tuku

  1. Ovoce – obsahuje nejen vitamíny a minerály, ale také antioxidanty a vlákninu. Ta zlepšuje trávení, podporuje metabolismus a zvyšuje počet užitečných střevních mikrobů. Mezi ideální zástupce patří jablka, hroznové víno, jahody, citrony, mandarinky nebo ananas. ten obsahuje bromelain podporující lepší trávení.
  2. Zelenina – stejně jako ovoce nabízí i zelenina našemu tělu celou řadu vitamínů, minerálů a vlákniny. Podporuje lepší trávení a pomáhá bojovat se záněty v těle. Do jídelníčku rozhodně zařaďte špenát, kapustu, ředkvičky, mrkev, brokolici nebo avokádo. Plody avokáda jsou, kromě jiného, dokonalým zdrojem zdravých tuků a látky v něm obsažené pomáhají bojovat proti stárnutí.
  3. Ryby – obsahují nejen bílkoviny, ale také omega-3 mastné kyseliny, jež urychlují metabolismus. V jídelníčku by se měly objevit alespoň 2x týdně.
  4. Luštěniny – jsou dobrým zdrojem vlákniny, vitamínů, bílkovin a minerálů. Pokud je zařadíte do jídelníčku, pomohou vám potlačit hlad a podpoří lepší procesy trávení. Kromě toho dodají tělu potřebnou energii.
  5. Mléčné produkty – pouze však takové, které obsahují tuk, nikoli nízkotučné. Obsahují probiotika. Ty mají za úkol podpořit trávení a postarají se také o zdraví našich střev.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Renata

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button