Zdraví

Potraviny, které podpoří váš zrak

Málokdo z nás si uvědomuje, že některé potraviny mohou podpořit zdraví našich očí či pomohu zpomalit rozvoj očních potíží souvisejících s věkem.

Zde je TOP 10 potravin, které mají pozitivní vliv na náš zrak.

Meruňky

Obsahují širokou škálu živin potřebných pro zdravý zrak a to včetně alfa-karotenu, beta-karotenu, luteinu, rutinu a zeaxanthinu, který zároveň zpomaluje věkem způsobenou degeneraci makuly.

Ostružiny

Látky jako alfa-karoten a antokyany dávají ostružinám jejich nádhernou barvu, ale také pomáhají chránit oči před škodlivými volnými radikály. Také rutin zlepšuje zdraví očí a pomáhá posilovat oční krevní cévy.

Borůvky

Tyto lahodné bobule pomáhají chránit naše oči před poškozením volnými radikály a antokyaniny navíc zpomalují degenerativní procesy.

Brokolice

Obsahuje alfa-karoten, beta-karoten, lutein, rutin a zeaxantin. Všechny tyto látky podporují zdraví našich očí.

Mrkev

Je bohatým zdrojem látek, mezi něž patří alfa-karoten, beta-karoten, lutein a zeaxantin a tato zelenina by měla být pravidelnou součástí našeho jídelníčku.

Chia a lněné semínko

Jsou bohatá na omega 3 a vitamín E. Tyto látky pomáhají snižovat záněty a bojují proti volným radikálům.

Grapefruit

Jedno z mála druhů ovoce, které obsahuje méně známé látky jako například naringin, který pomáhá bojovat proti celé řadě očních obtíží. Kromě toho v něm nalezneme rutin a vitamín C.

Zelený čaj

Jedna z léčivých látek obsažených v zeleném čaji (epigallocatechin galát – EGCG) pomáhá chránit zrak.

Listová zelenina

Především listová kapusta a špenát obsahují širokou škálu látek, které pomáhají chránit náš zrak před poškozením. Jsou to především alfa-karoten, kyselina alfa-lipoová, beta-karoten, lutein, lutein a zeaxantin.

Ořechy

Díky vysokému obsahu vitamínu E podpoří zdraví našich oči. Velký přínos mají brazilské ořechy, kešu nebo ořechy vlašské.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button