Zdraví

Potraviny, které napomáhají kloubům a vazům

Když člověk dosáhne určitého věku, začíná se projevovat opotřebení těla, které pracuje pomaleji a častěji bolí. Velmi často také vznikají potíže s klouby. Proto vyžaduje určitou stimulaci, aby i nadále fungovalo bez větších obtíží.

Pro správnou funkci nejen kloubů je potřeba konzumovat vhodné potraviny. Tady jsou některé z nich.

Voda a tekutiny

Naše klouby potřebují dostatečný přísun vody, který zajistí, že nebude docházet ke tření jednotlivých kloubních částí. Dostatečný příjem vody pomáhá vytvářet tekutinu, která umožňuje lepší kloubní pohyblivost.

Cibulová zelenina

Do této skupiny patří cibule, česnek, pórek nebo pažitka. Zelenina je bohatá na síru, což je minerální látka, která je nezbytná pro tvorbu chrupavky, šlach a vazů.

Mezi další potraviny bohaté na síru patří také všechny druhy zelí nebo třeba chřest.

Ryby

Především tuňák, makrela, sardinky nebo losos jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které pomáhají chránit buněčné membrány před škodlivými účinky oxidačních procesů. Ryby zařaďte do jídelníčku alespoň 2x týdně.

Mezi další zdroje omega- 3 mastných kyselin patří například ořechy nebo semínka.

Potraviny bohaté na vitamín C

Velké množství vitamínu C nalezneme v jahodách, kiwi, pomerančích, rajčatech, paprikách, brokolici nebo petrželce. Tento vitamín společně s omega-3 inhibuje procesy, ke kterým dochází v těle při zánětu. Podobně přispívá ke syntéze a udržování kolagenu a chrupavky. Další druhy ovoce jako je papája a ananas obsahují papain a bromelain, látky s vysokými protizánětlivými účinky.

Maso a masné výrobky

Tento druh potravin pomáhá udržovat klouby ze dvou hledisek. Hlavním hlediskem je obsah bílkovin, které zajišťují potřebné aminokyseliny pro syntézu chrupavky. Mezi další potraviny s vysokým obsahem bílkovin patří ořechy nebo luštěniny. Další výhodou je vysoký obsah železa a zinku.

Mezi další potraviny, které jsou důležité pro zdravé klouby a šlachy, patří takové, které jsou bohaté na minerály jako jsou vápník, fosfor a hořčík. Dále je důležitý vitamín D, který pomáhá fixovat v kostech vápník.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button