Jídlo a recepty

Nejzdravější oleje na vaření

Když přijde na oleje na vaření, máme luxus velkého výběru, poličky v obchodech napěchované všemožnými druhy každého představitelného oleje. Tolik možností je však až matoucích kvůli stále trvajícím debatám o přínosech a potenciálních nebezpečí, které přicházejí z různých olejů.

  1. Extra panenský olivový olej

Olivový olej je jeden z nejpopulárnějších olejů na světe a může být velmi důležitou součástí zdravé výživy. Olivový olej snižuje riziko srdečního onemocnění, snižuje cholesterol a reguluje cukr v krvi. Tento olej je vyrobený z plodu olivovníku a je přírodně bohatý na mononenasycené mastné kyseliny, které jsou považované za zdravé výživné tuky. Olivový olej má i mnoho jiných prospěšných účinků:

 

  • Podporuje zdraví mozku – chrání proti zánětům, oxidativnímu stresu a jiným faktorům vedoucím k demenci nebo Alzheimerově chorobě. Díky mastným kyselinám pozdvihuje náladu, zlepšuje soustředění a snižuje riziko deprese
  • Snižuje riziko rakoviny prsu
  • Předchází nebo léčí diabetes – mononenasycené mastné kyseliny mají příznivé účinky na citlivost na inzulin, a tím snižují riziko cukrovky druhého typu. Mastné kyseliny ovlivňují trávení glukózy změnou funkce buněčné membrány, genové exprese, inzulinové signalizace a aktivity enzymů. Konzumace olivového oleje také snižuje chuť na sladké pochutiny
  • Zlepšuje stav pokožky – strava s vyšším obsahem zdravých tuků pomáhá bojovat proti škodlivým efektům na kůži kvůli vystavení UV záření, toxicitě, špatné stravě aj. Olivový olej je skvělým zdrojem vitamínu E, který je známý urychlováním hojení ran, bojem proti infekcím a obnově hormonální nerovnováhy, jež může vést ke kožním obtížím, jako je ekzém a akné
  1. Extra panenský kokosový olej

Kokosový olej se zejména nyní těší velké popularitě, protože je velice všestranný, od vaření až po odličovač. Je jedním z nejbohatších zdrojů nasycených tuků, včetně výjimečných tuků jako kyselina laurová, kyselina kaprinová a kyselina kaprylová. Tyto tuky mají protiplísňové a antimikrobiální vlastnosti – jsou také lehčí na trávení, menší pro okamžitou možnost přeměny na energii a jsou zpracovávané játry.

  • Snižuje záněty – díky vysokému obsahu antioxidantů, snižuje záněty a léčí artritidu
  • Podporuje hubnutí
  • Prevence vysokého krevního tlaku a snížení rizika srdečního onemocnění
  1. Avokádový olej

Složení avokádového oleje je podobné oleji olivovému – je primárně mononenasycený s některými nasycenými a polunenasycenými tuky.

  • Srdeční zdraví – snižuje cholesterol, krevní tlak a triglyceriny
  • Podpora zdravého zraku – tento olej obsahuje luteiny, které se přirozeně nachází v očích a fungují jako antioxidanty připívající zdraví zraku.
  • Prospívá pleti

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Redakce

Snažíme se hledat nejrůznější metody, které zajistí člověku zdraví i bez každodenního braní léků. Některé naše texty jsou kontroverzní svou metodickou odlišností, některé vám pomohou v diagnostice nemoci klasickou cestou. Máme tu spoustu článků pro každého, kterého zajímá zdraví a přírodní léčba.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button