Menstruační bolestí trpí mnoho žen a není to nic neobvyklého. Pro některé ženy to může být oslabující a bolest může narůst do takových rozměrů, že je přinutí nejít do práce nebo prošvihnout důležité události, čímž negativně ovlivňuje jejich život.

Tradičně je doktory předepisována antikoncepce a prášky proti bolestem, aby bylo zklidněno nepohodlí, přesto však můžete jednoduše mít šťastnější periodu bez bolesti správným stravováním a dobrým výběrem potravin.

Konzumujte více zdravých tuků

Je dobré do svého jídelníčku zahrnout více protizánětlivých jídel nebo najet na Středomořský způsob stravování.  Můžete snadno začlenit více potravin obsahující omega-3 mastné kyseliny do celkové stravy nebo si vzít doplněk stravy, pokud bude předem schválen lékařem. Omega-3 snižují záněty a bolesti spojené s menstruačním cyklem. Jeho dostatek můžete dostat konzumací dvou až tří porcí ryb ze studených vod (losos, sardinky, sleď) každý týden. K tomu je dobré jíst rostlinné zdroje zdravých tuků – vlašské ořechy, zelená listová zelenina, chia semínka, a vejce.

Dostaňte do těla více hořčíku

Hořčík je minerální látka, které má mnoho žen nedostatek. Pomáhá zlepšit úzkost, spánek, a bolesti hlavy, a zároveň zklidňuje křeče spojené s menstruační disfunkcí a bolestí. Hořčík pomáhá uvolňovat děložní svaly, což je místo, odkud pochází menstruační bolest. Potraviny bohaté na hořčík zahrnují kešu, sóju, špenát, mandle, a platýse.

Zkontrolujte, zda máte dostatek vitamínu B

Mnoho žen také trpí na nedostatek vitamínu B1 nebo thiaminu, který se projevuje svalovou bolestí, křečemi a někdy i únavou, což jsou všechny příznaky premenstruačního syndromu. Vepřové maso, ryby, sušené fazole, hrách a obohacené obiloviny jsou bohaté na vitamín B1, takže jejich konzumace může pomoci zmírnit tyto příznaky.

Vitamin B6 je také další vitamin, který má tendenci být na nízké úrovni, což může způsobit menstruační bolest. Vitamin B6 pomáhá dostat hořčík do buněk, což pomáhá děloze více relaxovat. Potraviny bohaté na vitamín B6 jsou například cereálie, brambory ve slupce, banány, kuřecí prsa, a vepřové maso. Může vám též být doporučeno konzumovat doplněk stravy zvaný B-complex, který obsahuje vitamíny B1 a B6.

Přidejte více vitamínu E

Vitamín E je skvělý protizánětlivý doplněk stravy, který byste měli zahrnout do vašeho režimu. Jeho protizánětlivé účinky jsou ve skutečnosti ten faktor, který pomáhá ulevit od menstruačních bolestí a vyrovnává hladinu hormonů a menstruační tok.

Zkuste zahrnout jídla bohatá na vitamín E několik dní před začátkem periody, abyste předešli křečím a úzkosti. Mezi tato jídla patří mandle, slunečnicová semínka, špenát, brokolice, kapusta, batáty, a avokádo. Vitamín E je antioxidant, který bojuje proti volným radikálům, které způsobují stárnutí.

Zdroj