Stravování je nezbytné pro naše zdraví a pohodu. Jíme abychom přežili. Když konzumujete svá jídla, je v některých případech však stejně tak důležité, co vlastně konzumujete. Jíst všechna správná jídla, ale ve špatný čas je zcela zbytečné a vaše úsilí, které jste vložili do cvičení se stane zcela marným.

Cíl ve zdravém stravování není jen konzumovat jídla, která jsou pro vás přínosná a vynechávat ta nezdravá. Je to o poznání svého těla a vypozorování, jak optimalizovat jídlo, které jíte. To znamená, že se musíte naučit, jak zlepšit vaše trávení a maximalizovat vstřebávání klíčových živin, které vaše tělo potřebuje.

Konzumujte tyto 4 potraviny na lačný žaludek

  1. Čerstvé ovoce

Ovoce je neskutečně zdravá potravinová skupina. Je nacpané vitamíny, živinami, vlákninou a vodou. Tím, že zařadíte ovoce do svých stravovacích návyků tím správným způsobem, pomůžete svému zažívacímu traktu sklidit více silných přínosů skrze příjem vitamínů a vylepšení trávení. Začněte svůj den kouskem ovoce, díky čemuž se detoxifikuje váš organismus, bude vám dodáno velké množství fyzické energie, může to pomoci započít hubnutí, a dostane se vám energie potřebné na soustředění na důležité úkoly v životě.

Jednoduché cukry v ovoci potřebují čas, aby byly zcela vstřebány vaším tělem. Když se ovoce jí samotné a když je váš žaludek prázdný, všechny živiny, vláknina a jednoduché cukry se lépe zpracují. Podle výzkumů je to ten „správný způsob“ jak mít přínos z konzumace ovoce.

  1. Ovesná, pohanková, a kukuřičná kaše

Konzumace ovesné kaše jako prvního jídla po ránu nebo na lačný žaludek má mnoho výhod. Zaprvé to poskytuje povlak na epitelové výstelce žaludku, který zabraňuje podráždění důsledkem přirozeně se vyskytující kyseliny chlorovodíkové v těle. Ovesná kaše také obsahuje rozpustnou vlákninu, která pomáhá trávení a snižuje cholesterol.

Čtěte:  10 potravin, které mají nejvyšší obsah cukru

Pohanková a kukuřičná kaše také stimuluje trávení a zároveň snižují krevní tlak a hladinu cholesterolu. Odstraňují toxiny a těžké kovy z vašich vnitřností a vytváří pocit zasycení na delší dobu.

  1. Med

Med pomáhá probudit váš imunitní a trávicí systém. Je navíc prokázáno, že pomáhá při syndromu líného střeva a jiných žaludečních obtížích. Také funguje jako čistící prostředek, protože zbavuje tělo škodlivých virů a bakterií.

  1. Vejce

Vajíčka jsou pro vás extrémně přínosná a poskytnou vám nesčetně zdravotních benefitů, kdykoli je jen sníte. Co z nich dělá perfektní jídlo na lačný žaludek je fakt, že vás mohou zasytit na dlouhou dobu. Studie ukázaly, že když jsou vejce konzumovaná po ránu, celkové denní přijaté množství kalorií se sníží. Vejce navíc pomáhají v redukci tuku.

Tato čtyři jídla vylepší celkové zdraví vašeho organismu, pomohou lepšímu trávení a jsou excelentními snídaněmi pro začátek vašeho dne!

Nestačí však vědět, která jídla konzumovat, ale je též nutné vědět jakým potravinám byste se měli vyhnout, pokud je váš žaludek prázdný. Konzumace špatných jídel ve špatnou dobu může rozhodit vaše zažívání.

Těmto potravinám se vyhněte, pokud máte lačný žaludek!

  1. Rajčata

Přestože jsou rajčata nabitá živinami a vysokým množstvím vitamínu C, také obsahují vysokou hladinu kyseliny taninové, která zvyšuje kyselost žaludku a může vést k žaludečním vředům. Raději nechte rajčata na večerní salát s mozzarellou, mňam!

  1. Jogurt

Primární důvod, proč byste se měli vyhnout jogurtu na lačný žaludek je, že přínosy kyseliny mléčné, která se nachází v jogurtu, se nemohou uplatnit kvůli vysoké kyselosti žaludečních šťáv. Tím pádem je poměrně zbytečné konzumovat jogurt na lačný žaludek, protože z něj nemáte vůbec žádný zdravotní přínos.

  1. Banány

Banány jsou jedním z nejznámějších dietních potravin. Zasytí, pomáhají při úlevě od zácpy a jsou považovány některými zdravotními experty za superpotravinu. Banány však obsahují velké množství hořčíku a draslíku, což může vést k nerovnováze hořčíku a draslíku v krvi, pokud budete jíst banány na zcela prázdný žaludek. Banány jsou vynikajícím příkladem správného jídla ve špatném čase.

  1. Čaj a káva

Pití kávy na prázdný žaludek zvyšuje kyselost, což na oplátku způsobuje pálení žáhy a zažívací obtíže v průběhu dne. Pití čaje na lačný žaludek může potlačovat sekreci žaludečních šťáv a snižuje žluč a kyseliny v žaludku, které napomáhají při celkovém trávení potravin a jsou nezbytné pro vylučovací proces cholesterolu z těla.

  1. Rafinovaný cukr

Všichni jsme si vědomi, že příliš mnoho cukru je pro nás špatné. Věděli jste však, že cukr přidaný do většiny zpracovaných potravin (například do kukuřičného sirupu s vysokým obsahem fruktózy a do jiných obdobných sladidel) má stejný účinek na játra jako pití přílišného množství alkoholu? Cukr, který se přirozeně nachází v ovoci, je potlačován obsahem vlákniny a velkým množstvím fruktózy. Zejména na prázdný žaludek, přetížení jater může vést k jejich poškození. Asi budete muset vynechat ranní koblihy a dát si raději ovesnou kaši…

Čtěte:  Zjistěte, jak si doma vypěstovat vlastní borůvky

Zdroj