Statistická čísla o nadváze Čechů v posledních letech prudce stoupají. Až 70 procent mužů a 57 procent žen trpí nadváhou. Mnozí z nás bojují s nadbytečnými kily dlouhodobě a leckdy marně. Držíme nejrůznější diety, trápíme se hlady a zkoušíme všechno možné. Pojďme vynechat diety, hladovky a podívat se na problém redukce naší váhy „selským rozumem.“

Pevná vůle

Znáte ten vtip, který koloval na internetu? „Znáš zaručenou dietu? Nežer!“ Je to samozřejmě vtip, ale podstata je pravdivá. Supermarkety praskají ve švech, nabízí nám tolik lákadel, kterým je tak těžké odolat. Takže si koupíme čokoládovou tyčinku ke kávě, sušenku ke svačince a ty skvělé bonbónky schroupeme po večeři u televize. A protože jsme pak naslazení, zajíme to kouskem sýra a troškou chipsů. A jdeme spát těžcí, přejedení. Nestihneme se za celý den najíst, takže večer sedneme a pořádně se „naládujeme.“ Z toho všeho se pochopitelně naše tukové buňky radují, protože tak se nejlépe množí. Zkusme se tedy nepřejídat! Jezme pravidelně, malé porce. Ano, vyžaduje to pevnou vůli a sebekázeň, bez nich to prostě nejde. Stanovme si reálný cíl, kolik kilo chceme shodit a jděte za ním krůček po krůčku. Sladkostí se odměňme jednou za čas – zasloužíme si ji za naši pevnou vůli.

Procházka či cvičení

Mnoho z nás ve stresu jí – „zajídá“ svoje negativní emoce. Možná to pomáhá, ale jen na chvíli a  pokud se snažíte zhubnout, akorát tak svou depresi prohloubíte ještě tím, že jste se přejedli. Mnohem lepší je špatnou náladu zahnat pohybem. Pokud neholdujete cvičení, stačí procházka, nejlépe v přírodě. Uvidíte, že vám na duši bude hned lépe i bez čokoládové tyčinky.

Jídelníček

Úprava stravy je základní kámen, počátek i konec našeho hubnutí. Pokud jste zkusili x diet a nepomohly, nebo jen na chvíli, je nejrozumnější upravit jídelníček tak, aby vyhovoval našemu já, ale i dietologickým požadavkům.  Jíst víckrát denně, nepřejídat se, jak výše zmíněno a pokud možno, vynechat tučná jídla. Zkuste do jídelníčku zařadit co nejvíce potravin, které vás zasytí a dodají vám všechny potřebné živiny. Patří mezi ně především rýže, celozrnné pečivo, brokolice, špenát, karotka, kysané zelí, okurky, melouny.

Bylinky na hubnutí

Byliny snad pomáhají snad na všechno na světě, tudíž i nadváhu. Různé bylinné směsi a hubnoucí čaje by nás při hubnutí měli doprovázet, zvlášť když víme, že je při redukci velmi důležité dodržovat pitný režim. Mezi nejsnáze dostupné byliny, které nám usnadní redukci váhy je kopřiva, kontryhel, nebo odvar z listů břízy. Někdy je do čaje vhodné přidat trochu chilli, ten skvěle urychlí metabolismus.

Potravinové doplňky

Na hubnutí také existují různé potravinové doplňky. Než některý zakoupíte, podívejte se zda  například obsahuje chitosan, který má u  „tukožroutské“ schopnosti. Výbroný je chrom, ten udržuje hladinu cukrů, navyšuje přeměnu tuků. Karitin pak zvyšuje využití tuků.

Na trhu můžete zakoupit téměř vše. Ale zázraky nečekejte! Je to jen nás, na naší pevné vůli a sebekázni, změně stravovacích návyků. Tak zkusme změnit statistiky o obezitě našeho národa!