Duševní pohoda je základem nejen našeho fyzického zdraví, ale především zdraví duše. Ruku v ruce s tímto se pojí nezbytný sport a kognitivní funkce. I ty je třeba posilovat. Možná vás to překvapí, ale za pomocí sportu…

Pro naše zdraví jsou důležité také emoce. Které to jsou? Vděčnost, štědrost, ochota pomoci druhému, ale také soucit a schopnost empatie. Musíte být v pohodě a pokud možno se nestresovat. To se ale lehce řekne, zvlášť v období Vánoc a shonu v nakupování a úklidu. Ale víte, jaký je naopak pravý význam Vánoc? Je to pár slov – pohoda, rodina, klid a odpočinek.

Jste-li tedy naopak v permanentní nepohodě a stresu, trpíte-li zlostí, negativními emocemi a tak dále a tak dále, pak funkce v organismu způsobí, že nový neuron bude poškozen a nebude moci tak vytvořit spojení s ostatními neurony, a dále tak vstoupit do neuronové sítě. Tudíž zemře. Opačná veselá nálada naopak redukuje stres a umožňuje spojení neuronů. Ty pak zbavují tělo napětí, stresu, úzkosti, deprese a negativních pocitů. Bez pocitu však není tato terapie úplná. Je tak opravdu třeba se věnovat sportu, neboť i mozek našich předků se evolučně vyvíjel právě za pohybu, pohyb je proto pro vývoj nezbytný. Místo veřejné dopravy nebo vozidla tedy choďte.

Pravidelné cvičení a pohyb vůbec totiž zvyšují elasticitu mozku a zpomalují stárnutí mozku. Rovněž však jde především o zlepšení myšlení. Proto není žádná náhoda, že když se učíte, přemýšlíte či přednášíte jako učitel ve škole, máte potřebu chodit – pohyb pomáhá formulovat myšlenky a důkladněji přemýšlet. Podle vědců za tím stojí miliony let evoluce člověka.

Cvičení snižuje riziko demence zejména ve vysokém věku, a to až o polovinu. Dále snižuje vznik Alzheimerovy choroby, a to až o šedesát procent. Výborná je také činnost při běhu, například místo oblíbené hudby si do sluchátek pusťte výuku jazyků. Někdo zvládá při běhu i vyřizovat emaily nebo telefonní hovory.

Čtěte:  Informace pro budoucí maminky - tyto symptomy vám napoví, že jste těhotná

Sdílejte