Nic vás v létě neosvěží tolik jako sklenice vychlazené vody. I přes to však mnoho z nás nemá dostatečný přísun této léčivé tekutiny. Jak poznáte, že se vás dehydratace týká? Podle následujících 12 ukazatelů.

Sucho v ústech

Samozřejmě, pokud máte lepkavý, nepříjemný pocit v ústech, měli byste sáhnout po nějakém nápoji. Ale sladké tekutiny jsou jen dočasným řešením. Pitná voda hydratuje sliznice úst i krku a udrží je déle vlhké.

Suchá pleť

Vaše pleť je největším orgánem těla, takže samozřejmě musí být dostatečně hydratovaná. Ve skutečnosti je suchá kůže jedním z prvních příznaků dehydratace, která může vést později k mnohem větším problémům. Nedostatek vody znamená nedostatek potu, což má za následek fakt, že tělo není schopné odvádět škodlivé látky a přebytečný maz. Chcete-li předcházet akné, prvním krokem by měl být dostatečný pitný režim.

Suché oči

Už je vám asi jasné, že pitná voda ovlivňuje víc než jen vaše ústa a hrdlo. Nedostatek příjmu vede k vysušeným, krví podlitým očím. Bez dostatku vody v těle vysychají vaše slzné kanálky. Uvědomte si, že to může vaše oči poškodit, především pokud nosíte čočky.

Bolesti kloubů

Naše chrupavky a spinální disky jsou tvořeny asi z 80 % vodou. Proto je dostatečný pitný režim naprosto nutný, aby se naše klouby opotřebovávaly při pohybu co nejméně.

Úbytek svalové hmoty

Vaše svaly se skládají převážně z vody, tudíž je zřejmé, že čím méně vody, tím méně svalové hmoty. Pití vody před, během i po tréninku vám pomůže zůstat hydratovaný, a snižuje také riziko vzniku zánětu a bolestí souvisejících s posilováním.

Delší průběh nemocí

Pití vody pomáhá vašemu tělu vyplavovat toxiny a další škodlivé látky. Vaše orgány pracují jako filtrovací stroj, ale pokud nejsou dostatečně zásobovány vodou, nemohou správně fungovat. Dehydratované orgány začnou odebírat vodu z ostatních oblastí, jako je například krev, což může vést k řadě dalších problémů.

Čtěte:  Obyčejná zelenina s neobyčejnými účinky

Únava a letargie

Jak již bylo výše zmíněno, když je tělo dehydratované, „vypůjčí“ si vodu z krve. Krev nemůže dobře roznášet kyslík po těle, což vede k ospalosti až úplnému vyčerpání.

Přibírání na váze

Když jste dehydratovaní, vaše tělo si může myslet, že potřebuje více jídla. Nicméně větší množství potravin váš organismus spíše zatěžuje, zatímco pitná voda jej čistí a dodává palivo životně důležitým procesům.

Problémy s trávením

Bez řádné hydratace se v žaludku snižuje objem hlenu, a kvůli tomu žaludeční kyseliny mohou poškozovat vaše vnitřnosti. To vede problémům, které jsou běžně označovány jako pálení žáhy a špatné trávení.

Zácpa

Voda pomáhá našemu trávicímu systému ke správné funkci. Pokud jste dehydratovaní, vylučovaná strava je tuhá, což může vést k trávicím problémům a zácpě.

Méně časté močení

Věřte tomu nebo ne, pokud nechodíte na malou alespoň 4x až 7x za den, pak pravděpodobně nepijete dostatek vody. Moč by měla být vždy světle žlutá nebo jasná, pokud se jedná o tmavší žlutou, vaše tělo vám říká, že nejste dostatečně hydratovaní. V extrémních případech může vést dehydratace k infekcím močových cest. V takovém případě byste se měli okamžitě poradit s lékařem.

Předčasné vrásky

Množství vody, které je naše tělo schopné zadržet, klesá přirozeně se zvyšujícím se věkem. To znamená, že čím více stárneme, tím více vody bychom měli přijímat. Jinak se mohou dostavit předčasné vrásky a další známky stárnutí.

 

Sdílejte

ZANECHAT ODPOVĚĎ