Říká se, že velké věci se k nám dostávají v malém balení. Stejně tak to platí i u kiwi. Toto malé tropické ovoce je plné vitamínů, minerálů a přírodních látek, které podporují správné fungování našeho těla. Můžete jej konzumovat samotné, přidat je lze do ovocných salátů nebo do snídaňových směsí.

Zdravotní výhody kiwi

Kiwi přináší našemu tělu celou řadu zdravotních výhod. Přinášíme některé z nich.

Vysoký obsah vitamínu C

Kiwi obsahuje více vitamínu C, než stejné množství pomerančů. V jednom kousku se nachází až 85% denní dávky vitamínu.

Neobsahuje žádný tuk

Pokud sledujete svůj příjem tuku, je kiwi skvělým ovocem, které můžete, bez obav, přidat do své stravy.

Má nízkou glykemickou hladinu

Nízká glykemická hladina kiwi znamená, že má nízký obsah karbohydrátů a je to vhodné ovoce pro diabetiky.

Má vysoký obsah vlákniny

Pokud potřebujete zařadit více vlákniny do vaší stravy, přidejte několik plátků kiwi na vaše snídaňové cereálie. Kiwi obsahuje více vlákniny, než ovesné vločky.

Kiwi vám pomůže lépe spát

Ovoce obsahuje antioxidanty, které jsou spojeny s lepším, hlubším spánkem.

Podporuje dobré trávení

Vysoká hladina vlákniny v kiwi pomáhá udržet trávicí systém ve správné činnosti. Kromě toho pomáhá řídit krevní tlak, hladinu cukru v krvi a podporuje pocit sytosti.

Podpoří jasnou pleť

Kiwi obsahuje velké množství vitamínů a minerálů, včetně draslíku, vápníku, železa a hořčíku. Tyto vitamíny podpoří zdraví vaši pleti, pomáhají při cirkulaci krve a úlevě od stresu.

Chrání zrak

Obsahuje přírodní látky, které mohou pomoci snížit riziko makulární degenerace.

Bojuje proti nemocem

Vysoká hladina vitamínu C pomáhá vašemu tělu bojovat proti virům a bakteriím.

Je vhodné pro těhotné ženy

Obsahuje folát, vitamín, který podporuje správný vývoj plodu.

Čtěte:  Psyllium nejen pro správné zažívání

Je cenově dostupné

Kiwi je ovoce, které je cenově dostupné a k dostání je v průběhu celého roku.