Kdo z nás by nechtěl žít dlouhý a spokojený život plný vitality a dobrého zdraví. Existují některé způsoby, kterými můžeme toto přání podpořit.

Kvalitní vztahy

Lidé, se kterými trávíme nejvíce času, mají na naši dlouhověkost obrovský vliv. Podle jedné studie, kterou prováděli harvardští pracovníci, jsou lidé, kteří mají dobré sociální vztahy, šťastnější a žijí déle. Nezáleží však na počtu vztahů, ale na jejich kvalitě.

Pečlivost

Lidé, kteří jsou dobře organizovaní, disciplinovaní, vytrvalí a pracují, žijí déle. Studie vysvětlují, že lidé pečlivější se, s větší pravděpodobností, lépe stravují, sledují pokyny lékařů, vyhýbají se nezdravému způsobu života a vybírají si vhodné partnery.

Smích a úsměvy

Smích nebo úsměv nejen posilují energii, ale také snižují stres. Výzkum ukazuje, že smích může snížit riziko vysokého krevního tlaku, srdečních chorob, cukrovky a artritidy.

Je však důležité zmínit, že výzkum nenaznačil přímou souvislost mezi smíchem a dlouhověkostí.

Konzumace nezpracovaných potravin

Pravděpodobně víte, že strava částečně ovlivňuje délku našeho života. Nezpracované potraviny – jako je zelenina, ořechy, ovoce a zdravé tuky, jako je olivový olej – nám mohou pomoci žít déle.

Denní cíle

Mít něco, na co se každý den těšíme, co nás motivuje, může snížit šance na rozvoj depresí.

Každodenní procházky

Každodenní chůze nám pomůže udržet naše tělo v kondici, eliminuje stres, posílí kosti a srdce.

Meditace

Meditace po dobu několika minut denně může snížit stres, zvýšit energii a prodloužit délku života. Výzkum ukazuje, že meditace může pomoci udržet vaše buňky mladé.

Čtěte:  Jak se zbavit tuků díky rybímu tuku
Sdílejte