Babské radyPřírodní léčbaZdraví

Vitamíny proti podzimnímu nachlazení

Podzimní období je nejen čas, v němž se příroda zbarvuje pestrými barvami, je to také období plískanic a s nimi spojeného nachlazení. Abychom mu odolali, je potřeba tělu dodat některé důležité vitamíny. Patří mezi ně vitamín C, který podpoří naši imunitu, a vitamín D, který tělo postrádá díky ubývajícímu slunečnímu svitu. I tento vitamín se, kromě jiného, podílí na posilování naší obranyschopnosti.

Vitamín C nalezneme v celé řadě podzimních plodů

Vitamín C je, krom jiného, velkým pomocníkem v podpoře imunity. Nachází se v celé řadě potravin a také v některých volně dostupných podzimních plodech.

  • Šípek

Tyto plody se v lidovém léčitelství využívají po velmi dlouhou dobu. Kromě vitamínu C nabízejí našemu tělu také flavonoidy, které fungují jako antioxidanty, vitamíny A, K a některé vitamíny ze skupiny B.

Aby plody dlouho vydržely, většinou se suší a používají se pro přípravu lahodného čaje. Také je to surovina vhodná pro přípravu marmelády nebo sirupu.

  • Rakytník

Plody – peckovice dozrávají během srpna a září a na keřích či malých stromcích vydrží dosti dlouhou dobu. Jejich zbarvení, které může být žluté, oranžové nebo dokonce červené, závisí na obsahu karotenoidů. Kromě vitamínu C obsahují také některé vitamíny ze skupiny B, D a E. Z plodů si můžete připravit lahodný čaj nebo skvělou marmeládu.

  • Bezinky

Plody černého bezu obsahují nejen vitamín C, ale také A, některé druhy vitamínu B a kyselinu panthotenovou. V některých zdrojích se uvádí, že čerstvé bobule mají projímavé účinky a jejich konzumace se v čerstvém stavu nedoporučuje. Tepelnou úpravou však dochází k neutralizaci těchto účinků.

Bezinky se používají na výrobu domácí marmelády, bezové šťávy nebo likéru. Můžete si z nich připravit i chutný čaj.

Vitamín D

I vitamín D se podílí na správném fungování našeho imunitního systému. Jeho nedostatek může být jednou z příčin vzniku chřipek nebo respiračních infekcí. Kromě toho hraje důležitou roli při vstřebávání vápníku a fosfátu, díky čemuž je jedním z regulátorů a optimalizátorů hladiny vápníku a fosforu v našem těle. Tyto minerály hrají důležitou roli ve stavbě a pevnosti kostí a zubů.

Mezi přírodní zdroje vitamínu D se řadí ryby (především mořské druhy – makrela, losos či tuňák), hovězí játra, vejce (především žloutek), mléko a mléčné produkty.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button