Med je skvělou alternativou k cukru a většina z nás se rozhodne právě pro něj. Je jistě zdravější, než cukr, ale rozhodně ne nejlepší. Má totiž vysoký obsah kalorií, protože obsahuje velké množství přírodního cukru a pro vegany také není. Zde jsou některé alternativy medu, které můžete vyzkoušet.

Agávový sirup

Sirup z agáve je vzhledem k podobné konzistenci, textuře a chuti nejbližší alternativou medu. Pochází z rostliny agáve a je určitě mnohem méně viskózní a může být použit jako poleva na dorty, dezerty a různé koláče.

Stévie

Obvykle se doporučuje lidem, kteří chtějí shodit nějaké to kilo nebo lidem trpícím cukrovkou. Má nízký obsah kalorií a chrání nás před kyselostí žaludku, zubnímu kazu a vysokému krevnímu tlaku. Je také velmi ekonomická a snadno dostupná, tedy ideální náhražka cukru i medu.

Javorový sirup

Javorový sirup je vyroben z cukrové tekutiny javorů a je 100% přírodní. Jeho nízký obsah kalorií je skvělý pro ty, kteří se snaží vyhnout vysokému obsahu cukru v krvi nebo zhubnout. Použijte jej do snídaňových kaší, těst i krémů.

Melasa

Na každý šálek cukru nebo medu v receptu použijte 1 a 1/3 šálku melasy. Extrahuje se jako vedlejší produkt při vaření třtinové šťávy během procesu tvorby cukru. Obsahuje velmi nízké procento cukru a má vysoký obsah minerálů, vitaminů, železa, draslíku i vápníku.

Kokosový cukr

Kokosový cukr patří mezi nejnovější sladidla. Vyrábí se ze sladkého nektaru kokosových palem, který se shromažďuje do nádob. Kapalina se dále přivede k varu, dokud se neodpaří všechna voda a vida, rafinovaný kokosový cukr je hotový. Má také více živin a minerálů než běžný cukr či med.

Sirup z ječného sladu

Jedná se o sladidlo vyrobené z naklíčeného sladového ječmene. Není tak sladké jako med, přesto je skvělou alternativou. Na rozdíl od medu má více minerálů a vitaminů, tmavě hnědou barvu a je také lepkavější.

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ