Krása

Věděli jste, že strava může ovlivnit kvalitu našich vlasů?

Naše vlasy, stejně jako ostatní čísti našeho těla, potřebují dostatek živin, minerálů a vitamínů. Jinak nebudou prospívat.

Nevhodné potraviny podporují produkci volných radikálů díky kterým dostávají vlasy nezdravý vzhled, jsou slabší a suché. Produkty s vysokým obsahem cukru mohou být jednou z příčin vypadávání vlasů.

Potraviny vhodné pro podporu kvality vlasů

Vlasům prospívají potraviny bohaté na bílkoviny. Ty obsahuje nejen maso, ale také vejce, luštěniny, mořské plody a mléčné výrobky. Také mořské plody jsou dobrým zdrojem bílkovin. Některé druhy se dají zakoupit i v našich obchodech.

Mezi důležité minerály a stopové prvky podporující růst vlasů patří železo a zinek. Nalezneme je v libovém mase, fazolích, zelenině a obsahují je také ořechy. Zapomínat nesmíme ani na čerstvé ovoce a zeleninu.

Vlasové folikulu potřebují dostatečný přísun vitamínů mezi něž patří B, C, E nebo beta-karoten. Do jídelníčku zařaďte lososa, tmavé druhy zeleniny, mrkev nebo vejce.

Vitamín C patří k silným antioxidantům a kromě jiného podporuje produkci kolagenu a napomáhá lepšímu vstřebávání železa. Nalezneme jej v ovoci (citrusy, kiwi, černý rybíz, jahody), paprikách, kyselém zelí, brokolici nebo listové zelenině.

Zapomínat bychom neměli ani na omega mastné kyseliny, které hydratují pokožku a eliminují výskyt suchých vlasů. Nalezneme je především v rybách.

Těmto potravinám se rozhodně vyhýbejte

Mezi potraviny, které rozhodně našim vlasům neprospívají, patří takové, které obsahují větší množství nezdravých tuků. Vlasová pokožka se pak stává mastnější a může to být jedna z příčin ucpání vlasových folikulů. Vlasy pak mohou vypadávat. Také rafinovaný cukr má negativní vliv na vzhled vlasů. Pokud máte rádi sladké, zkuste je nahradit cukry přírodními, obsaženými třeba v ovoci.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button