Pálení žáhy je nepříjemný zdravotní problém, který občas postihne každého z nás. Pokud mu chcete předcházet, zkuste dodržovat následující doporučení.

Velká snídaně a malá večeře

Tento způsob stravování může mít významný vliv na vaše trávicí procesy a to především díky tomu, že inzulín, který je odpovědný za zpracování cukrů a ukládání glukózy, je nejvíce aktivní na začátku dne. Proto velká snídaně poskytuje dobrou podporu metabolickým procesům, ke kterým patří správná hladina glukózy.

Omezte nadbytečný tuk v oblasti břicha

Tento tuk je totiž rizikovým faktorem pro výskyt pálení žáhy.

Vypusťte sacharidy

Strava s malým obsahem sacharidů může pomoci snížit výskyt pálení žáhy. Malé množství sacharidů upravuje pH žaludku.

Určete spouštěče pálení žáhy

Mohou to být některé druhy potravin, denní doba či aktivity, které během dne vykonáváte. Mezi nejčastější potravinové spouštěče patří tučné potraviny, kyselá jídla a nápoje, kořeněná jídla, kofein, čokoláda, máta peprná, pivo nebo víno.

Eliminujte stres

Kyselý reflux má silnou souvislost s psychosociálním stresem. Techniky, které pomáhají zvládat stres, zároveň přispívají i k lepší kvalitě vašeho života.

Noste volnější oděv

Těsný oděv způsobuje nepříjemný tlak v oblasti břicha

Poslední jídlo tři hodiny před spánkem

Konzumace velkého množství jídla před spaním je jedním z velkých spouštěčů pálení žáhy. V horizontální poloze se žaludeční kyseliny snadněji dostanou do jícnu a způsobují tak pálení žáhy.

Konzumujte vhodné potraviny

Do jídelníčku zařaďte stravu bohatou na vlákninu, přidejte více listové zeleniny, omezte tučná jídla, tělu dodejte probiotika. Důležitý je i dostatek tekutin, ideální je obyčejná voda.

Sdílejte