Přírodní léčba

Trpíte syndromem neklidných nohou? Zde jsou zaručené rady, jak se ho zbavit

Co to vlastně je a jak se projevuje? Syndrom neklidných nohou se projevuje nepříjemnými pocity v nohou (cukání, mravenčení) a nepřekonatelnou potřebou nohama stále pohybovat.

Tento pocit vás nenechá v klidu spát, neboť se vyskytuje nejčastěji v klidu. Že se vám to také občas stává? A co tedy s tím? Existuje celá řada domácích podpůrných prostředků a přípravků, které by vám mohly přinést úlevu. Patří mezi ně pravidelná chůze, masáže nebo některé přírodní přípravky.

Snížení příjmu kofeinu

Kofein je známý pro své povzbuzující účinky; je to silný stimulant. Pokud máte v těle vysokou hladinu kofeinu, vaše tělo je stimulováno po celý den a dokonce i v noci. Do syndromu neklidných nohou je zapojen nervový systém, který kofein stimuluje. Pokud tedy máte problém s neklidnýma nohama, omezte příjem kofeinu v odpoledních hodinách.

Pití čaje

Všechny odrůdy obsahují uklidňující a tělu prospěšné sloučeniny včetně vitamínů, polyfenolů, flavonoidů a dalších protizánětlivých látek, které mohou zklidnit mysl i tělo. Zelený a heřmánkový čaj jsou velice vhodné pro začátek a mohou být dobrou náhradou za odpolední příjem kofeinu.

Masáže

Relaxační masáž je skvělý způsob, jak zmírnit nebo eliminovat příznaky syndromu neklidných nohou. Nejen, že uvolní toxiny a svalové uzlíky, ale zpomalí mysl a zklidní tělo. Chronický stres a napětí ve svalech totiž může syndrom neklidných nohou podporovat.

Pravidelné procházky

Dobré proudění krve v těle je důležité pro zdraví obecně, ale je také klíčovou součástí boje proti syndromu neklidných nohou. Tím, že bude v pořádku krevní oběh, metabolismus bude správně pracovat, bude správně fungovat i celé vaše tělo.

Strečink

Strečink je klíčem ke zdraví svalů, snižuje výskyt syndromu neklidných nohou. Napětí a tlak, které se ve svalech vytváří, se díky strečinku uvolní.

Úprava jídelníčku

Vaše strava má velký vliv na nervový systém. Příčinou syndromu neklidných nohou může být například nedostatek železa, hořčíku nebo diabetes.

Příjem železa zvýšíte zařazením některých vhodných druhů potravin – červené maso, špenát, fazole, cereálie.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button