Potraviny, které zvyšují hladinu hořčíku a snižují vysoký krevní tlak, krevní sraženiny a svalovou slabost, jsou pro tělo velmi důležité.

Je dobře známo, že hořčík hraje ústřední roli ve více, než 300 metabolických procesech v organismu. Spotřeba tohoto minerálu spolu s vápníkem a vitamínem C je zásadní pro naše zdraví. Lékaři tvrdí, že nedostatek hořčíku je nejběžnějším zdravotním problémem v Americe, postihující více, než 80% celkové populace.

Nedostatek hořčíku je obrovským faktorem pro mnoho různých zdravotních problémů, jako je úzkost, špatná paměť, svalové křeče apod.

K výhodám užívání tohoto nerostu patří stimulace svalů a nervů, zvýšení hladiny energie v těle a očista těla. Dále hořčík napomáhá v procesu trávení bílkovin, sacharidů a tuků. Tvoří kosti a buňky.

Mezi časté příznaky nedostatku hořčíku patří nechutenství, nevolnost, zvracení, únava, slabost, ztuhlost, třesavka, svalové stahy a křeče, záchvaty, abnormální srdeční rytmus, koronární křeče, zvýšený krevní tlak a krevní sraženiny.

Co je příčinou nedostatku hořčíku? Odborníci tvrdí, že moderní zemědělské techniky, které zahrnují používání hnojiv a chemikálií, a které vyčerpávají minerály a vitamíny obsažené v půdě. To znamená, že potraviny, které byly pěstovány v těchto půdách, přispívají k nedostatku hořčíku.

Konkrétní zdravotní problémy, které mohou snížit schopnost vašeho těla absorbovat hořčík je onemocnění ledvin, Crohnova choroba, užívání antibiotik či léků na cukrovku a rakovinu, stárnutí, nadměrná konzumace alkoholu.

hořčíku

Jak získat více hořčíku? Jednoduše za pomocí doplňků, jako je chlorid hořečnatý, aspartát, citrát a laktát. Také se prodává hořčík jako koupel na unavené nohy. Nejlepší potraviny, které zvýší hladinu hořčíku a zabraňují vysokému krevnímu tlaku, sraženinám a svalové slabosti jsou kešu oříšky, mandle, avokádo, banány, fíky, okra, semínka, rýže a špenát.

Čtěte:  Jablečný ocet jako první pomoc

ZANECHAT ODPOVĚĎ