Jídlo a receptyZdraví

Pizza, jak jí neznáte: Květáková placka s rajčatovou vrstvou

Dnes se téměř nenajde člověk, který by neměl rád pizzu. Tento slaný koláč má však pramálo společného s potřebnými živinami. Velmi často tu svou úlohu sehrávají tuky a cukry.

Jste i přesto fanouškem pizzy? Nemusíme si jí jednou za čas odpírat, ale je potřeba zlepšit její nutriční hodnotu. Jelikož pizza dost často způsobuje zažívací problémy, protože žaludek dráždí, může z ní pálit i žáha. Hodnotu pizze dáme tím, že jí obohatíme květákem a chia semínky.

O složení:

Květák spadá do čeledi brukvovité zeleniny, což rovněž znamená, že obsahuje protirakovinné sloučeniny jako sulforafan (bojuje tedy proti rakovině plic, prsu, tlustého střeva, jater, prostaty a děložního čípku). Má schopnost indukovat buněčnou smrt a zabránit migraci nádoru.

Je mimořádně zdravou zeleninou, která obsahuje vitamín C, K, B6 a kyselinu listovou. Jiné živiny zahrnují i kyselinu pantotenovou, draslík, mangan a riboflavin. Zdravotní experti tvrdí, že květák je základem stravy pro těhotné ženy. Podporuje kognitivní funkce – zlepšuje učení a paměť. Zabraňuje bakteriálnímu přerůstání a má pozitivní vliv na trávení.

Chia semínka mají vysoký podíl bílkovin a zajišťují stálý přísun energie po celý den. Obsahují také mnoho vlákniny, vápníku, železa, hořčíku a omega 3 esenciálních mastných kyselin.

Chia semínka jsou tolik zdravá, protože obsahují i tryptofan – ten zvyšuje pocit sytosti a koriguje tělesnou hmotnost, stejně jako fosfor (růst a regenerace buněk). Pravidelná konzumace chia semínek každý den má vliv na lepší hodnoty krevního tlaku, kontrolu hladiny cukru v krvi, boj s inzulínovou rezistencí a snížení hladiny cholesterolu.

Domácí těsto na pizzu je bez lepku, vhodné pro vegany, ale v závěru si na ní pochutnáme všichni, bez rozdílu. Je snadné.

Budete potřebovat následující ingredience:

  • 1 velkou hlavu organického květáku
  • 3/4 šálku mletých mandlí
  • 1,5 lžíce sušeného oregana
  • himálajskou sůl a pepř podle chuti
  • 1/4 šálku chia semínek
  • 3/4 šálku vody

Postup:

pizzaKvěták řádně omyjte, abyste ho zbavili nečistot, bakterií a event. i pesticidů. Chia semínka namočte do vody a dejte je do lednice na 20 minut. Květák vysušte a nasekejte ho v mixéru do konzistence rýžových zrn společně s mandlemi. Přendejte do velké mísy, přidejte koření a do středu směsi vložte namočená chia semínka.

Při tvarování těsta použijte ruce a vytvarujte ho do tvaru koule. Těsto bude lepkavější a méně pevné, než klasické těsto, ale nebojte se. Umístěte ho na vymazaný pekáč a stiskněte směrem dolů, uhlaďte a dejte péct. Pečte 25 minut dozlatova a pak těsto pokryjte rajčatovou omáčkou, pečte dalších 5-10 minut, nechte zchladnout ke konzumaci a už si jen užívejte tu lahodnou chuť.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button