Jídlo a receptyNezařazenéZdraví

Hledáte zdravou náhražku majonézy? Vyzkoušejte jednu z těchto deseti

Také milujete majonézu? Je skvělá se sendvičem a kečupem. Nicméně, má také vysoký obsah tuků, solí a kalorií, tudíž není pro naše zdraví ani zdaleka prospěšná. Ti, kteří se snaží zhubnout, by se jí určitě měli vzdát. Dobrou zprávou však je, že existuje mnoho zdravých náhražek, které můžete místo majonézy použít. A uvidíte, že si také pochutnáte.

Zakysaná smetana

Zakysaná smetana se chutí podobá majonéze, protože má kyselou a štiplavou chuť. Nicméně, obsahuje mnohem méně tuku a kalorií, což z ní činí poměrně atraktivní alternativu. Zakysaná smetana má také víc živin a můžete ji smíchat s různými bylinkami, abyste docílili zajímavé chutě.

Jogurt

Kvalitní jogurt může být skvělou alternativou k majonéze, nebo´t má podobnou texturu a když si ho dochutíte podle sebe, jistě si na něm pochutnáte. Jogurt je rozhodně zdravější než majonéza, neboť je bohatý na vápník a další živiny. Smíchejte jej s kečupem, bylinkami, hořčicí a vytvořte si chutný dip.

Humus

Ať už si vyrobíte svůj vlastní nebo si koupíte vyrobený, humus je skvělá volba, pokud chcete něco zdravého na sendvič. Tato pomazánka je bez cukru a tuku, takže vám dopomůže ke štíhlému pasu. Výživová hodnota humusu se značka od značky liší, proto bude nejlepší, když si jej uděláte sami doma. Podávejte například jako dip, s rajčaty a cibulí.

Ořechová másla

Mandlová, arašídová či kešu másla jsou chutnou a zdravou alternativou k majonéze. Nejen že úžasně chutnají, ale mají také skvělou texturu, která vám pomůže na majonézu úplně zapomenout. Namažte si je na chléb se zeleninou, marmeládou či jen tak. Kupujte syrová organická másla nebo si vyrábějte doma svá vlastní.

Hořčice

Hořčice má výraznou chuť a úplně se majonéze nepodobá, ale může být její zdravou náhražkou. Hořčice je spojována s řadou zdravotních výhod a obsahuje málo kalorií. Hořčice obsahující papriku nebo kurkumu má také antioxidační vlastnosti.

Avokádová pasta

Zdraví prospěšné účinky avokáda jsou dobře známé a mají krémovou konzistenci stejně jako majonéza. Jednoduše vydlabejte dužinu avokáda a rozmělněte ji, dokud není krémová a bez hrudek. Přidejte trochu olivového oleje a promíchejte a vaše avokádová pasta je připravena k použití místo majonézy.

Tvaroh

Tvaroh se může zdát jako podivná alternativa, kvůli své textuře. Můžete do něj však přidat pepř, bylinky, rajčatový protlak atd. pro pikantní chuť.

Pesto

Pesto se používá do mnoha salátů i jako dip. Vyrábí se z bazalky a olivového oleje a je plné zdravých složek. Obsahuje spoustu důležitých živin a minerálů, které naše tělo potřebuje a navíc je výborné. Úplně se nepodobá majonéze, ale může být skvělou náhražkou.

 

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button