Smoothies jsou skvělý způsob, jak si dopřát rychlou kombinaci ovoce, zeleniny a semínek. Koktejly jsou chutné, snadné na přípravu a celkově skvělé na dodání potřebných živin. Často je však „vylepšujeme“ mnoha nezdravými přísadami, které pozitivní vliv smoothie snižují nebo mají dokonce na naše tělo negativní vliv. Pokud se snažíte shodit nějaké to kilo, ujistěte se, že do svých snídaňových koktejlů přidáváte tyto hubnoucí ingredience, které z něj učiní skutečně zdravou pochoutku.

Hubnoucí ingredience do smoothies

Banány

Banány mají vysoký obsah vlákniny, která vás udrží déle zasycené a pomůže vám držet se dál od nezdravých jídel. Díky vysokému obsahu draslíku také snižují nadýmání. Díky své krémovitosti jsou úžasným základem pro koktejly.

Smoothie tip: Smíchejte 1 středně velký banán se 2 lžícemi domácího arašídového másla, 1 a ½ šálku mandlového mléka a trochou medu.

 Bobuloviny

V létě můžete zmrazit maliny, jahody i borůvky a v zimě si je pak přidávat do mixéru, když si připravujete koktejl. Bobule vám mohou výrazně pomoci snížit břišní tuk, protože jsou bohaté na polyfenoly a antioxidanty, které zastavují tvoření tukových zásob. Skvěle fungují hlavně mražené jahody, protože jsou skvělé s čímkoli a dodají vašemu smoothie krémovitou texturu.

Smoothie tip: Smíchejte hrst mražených jahod s 1 šálkem řeckého jogurtu, ¼ šálku mléka a trochou medu.

Chia semínka

Chia semínka jsou velmi důležitou hubnoucí složkou smoothie. Nejen že zlepší strukturu vašeho koktejlu, ale také vám pomohou se zdravím. Jsou plné vlákniny a bílkovin, které vám dodají na dlouhou dobu pocit sytosti. Jsou také bohatá na zdraví prospěšné látky, jako je vápník, antioxidanty a omega-3 mastné kyseliny.

Smoothie tip: Smíchejte 4 lžíce chia semínek, 1 šálek mandlového mléka a ½ banánu. Jako sladidlo můžete přidat sirup či med.

Čtěte:  VIDEO: Cvičte jen tři minuty každý den a budete zase v kondici!

Skořice

Skořice je při hubnutí skvělá a výborně chutná třeba v zeleném čaji. Pokud se vám tato kombinace nelíbí, můžete ji přidávat do svých smoothie. Skořice totiž pomáhá snižovat hladinu glukózy v krvi, která je zodpovědná za vyšší tělesnou hmotnost. Zejména vám pomůže snížit tuky v oblasti břicha a boků.

Smoothie tip: Smíchejte dohromady 1 hrnek mandlového nebo kokosového mléka, 1 lžičku skořice, 1 lžičku lněného semínka, 4 až 5 plodů ovoce dle vlastního výběru a ½ středního banánu. Můžete přidat med nebo sirup.

Jablka

Jablka jsou jedním z nejlepších druhů ovoce, které byste měli při hubnutí jíst. Obsahují vysoké množství vlákniny a mají nízký obsah kalorií, což znamená, že udržují váš metabolismus v top stavu a snižují tukové zásoby.

Smoothie tip: Smíchejte dohromady 1 celé jablko s dalším druhem ovoce, třeba s papájou nebo ananasem, přidejte 1 hrnek kokosové vody a 1 středně velký banán. V případě potřeby přidejte sladidlo dle vlastního výběru.

Hrušky

Hrušky jsou bohaté na vlákninu, což znamená, že vám zajistí dlouhý pocit sytosti a pomohou tak při hubnutí. Vysoký obsah draslíku navíc snižuje hladinu cholesterolu a udržuje vaše srdce zdravé.

Smoothie tip: Rozmixujte 1 hrušku, 1 šálek řeckého jogurtu, 1 broskev a konzistenci upravte sójovým mlékem. Přidejte sladidlo dle vlastního výběru.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ