Ano, tajemství lesklých a zdravých vlasů najdete ve své kuchyni. Když jíme dobře, také se dobře cítíme, ne? A všichni chceme silnější, zdravější a hezčí vlasy. Stačí jen pár vylepšení jídelníčku a můžete mít všechno. Vážně.

S každými dalšími narozeninami mi přijde, že moje vlasy jsou krepatější a ztrácejí objem, lesk a sílu. UV záření, strava a také náš věk hrají na kvalitě vlasů důležitou roli. Naštěstí je spousta věcí, které můžeme ve své stravě změnit, abychom se mohli pyšnit krásnější hřívou. Jídlo má totiž obrovský vliv na růst, pevnost i hebkost vlasů.

Připravte si tužku a papír, jdeme psát nákupní seznam.

Bojujte proti řídnutí s vitaminem C

V kosmetickém světě je vitamin C velmi důležitou přísadou mnoha krémů. Hraje však důležitou roli také v péči o vlasy. Vitamin C je nezbytný pro stavbu kolagenu v těle a jeho nedostatek vede k lámavým a suchým vlasům s třepícími se konečky. Vitaminové doplňky jsou dobrá věc, ale ještě lepší je přírodní varianta. Vyzkoušejte si do ovesných vloček k snídani přidávat také čerstvé pomeranče a pražený kokos.

Konzumujte dostatek bílkovin

Proteiny jsou pro růst vlasů nezbytné. Kompletní zdroje bílkovin, jakým je například maso a ryby jsou nejprospěšnější pro růst vlasů a mnoho druhů masa také obsahuje železo, které je rovněž velmi důležitým prvkem pro správný růst vlasů. Další možností je vyzkoušet zeleninu s vysokým obsahem proteinů (např. špenát, brokolice, kukuřice aj.), která vám dodá spoustu energie a oživí i vlasy.

Podpořte objem a růst mandlemi

Obyčejné mandle jsou úžasné při boji se stresem. Kromě vysokého obsahu bílkovin mají také hořčík, který pomáhá udržovat vlasy zdravé a husté (a také pevné nehty). Snižuje totiž napětí v těle, které následně může vést k jejich vypadávání. Jezte je syrové nebo si vyrobte mandlové mléko. Aktivními složkami jsou zde selen, omega-3 mastné kyseliny a zinek, které zabraňují nedostatku kyseliny alfa-linolenové, který rovněž může vést ke křehkosti a lámavosti vlasů.

Čtěte:  Jak si poradit s depresí?

Zazařte s lososem

Losos je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, vitamin B12 a železo a poskytuje také velmi kvalitní zdroj bílkovin, vitaminů a železa pro zdravou pokožku hlavy.

Podpořte růst vlasů lněným semínkem

Lněné semínko je typickým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které pomáhají v boji se suchou pokožkou hlavy a vlasům bez lesku. Semínky si například můžete posypat jogurt nebo je přidat do domácího chleba.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ