Lékaři povzbuzují diabetiky v konzumaci některých druhů ovoce, protože jsou nejen zdravé, ale mohou také kontrolovat hladinu inzulínu. Ovoce je plné vitamínů, minerálů i vlákniny a podle American Diabetes Association (ADA) by mělo být součástí diabetické stravy – stačí sledovat obsažené sacharidy. Klíčem k úspěchu je dohlížet na velikost porcí a držet se dál od konzervovaného ovoce v sirupech apod. s přidaným cukrem.

Zde je seznam 9 druhů ovoce, které je pro diabetiky nejvhodnější:

Červený grapefruit

Grapefruit se velmi podobá pomeranči, kromě toho, že je sladší a šťavnatější. Je to skvělá volba pro diabetiky. Lékaři ho doporučují jíst jednou denně.

Borůvky

Borůvky obsahují antioxidanty, které jsou velmi prospěšné našemu zdraví a jsou taktéž bohaté na vlákninu a vitamíny. Zároveň obsahují velmi malé množství sacharidů. Diabetici mohou konzumovat i jeden hrnek borůvek denně.

Vodní meloun

Vodní melouny jsou bohaté na vitamíny B a C, betakaroten a lykopen. Jeden plátek melounu denně vám dodá potřebné vitamíny a energii.

Třešně

Stejně jako borůvky, i třešně obsahují antioxidanty a velmi malé množství sacharidů. Stačí jíst 12 třešní denně.

Broskve

Broskve jsou výborným zdrojem vitamínu A, C a vlákniny.

Meruňky

Meruňky obsahují velmi malé množství sacharidů a jsou bohaté na vitamin A.

Jablka

Nevyhazujte jablka, když je můžete jíst! Jsou nejen bohatá na antioxidanty, ale také se jedná o výborný zdroj vitaminu C a vlákniny.

Kiwi

Kiwi obsahuje draslík, vlákninu i vitamin C. Má taktéž malé množství sacharidů, které je pro diabetiky k jídlu potřebné. Doporučujeme jíst jedno kiwi denně.

Pomeranče

Pomeranče obsahují vitamín C a draslík. Diabetici je mohou jíst bez problémů.

Čtěte:  Efektivní lék na rakovinu štítné žlázy

ZANECHAT ODPOVĚĎ