Jedna z nejčastějších otázek, která je pokládána snad každému dietologovi, se týká břišního tuku. Jak se ho rychle a efektivně zbavit? Břišní tuk je ve skutečnosti mnohem vetší problém než jen estetická vada na kráse, protože může indikovat mnoho onemocnění. Pokud tedy máte přebytečný tuk kolem pasu, měli byste přemýšlet o tom, jaké podniknout kroky, abyste se ho zbavili. Zde jsou některé zdravé způsoby a rady.

Vyhýbejte se cukru

Nejnovější studie prokázaly, že nikoli tuk, ale právě cukr je pro naše zdraví nejškodlivější. Cukr se skládá z glukózy a fruktózy, která může být metabolizována pouze v játrech. Pokud budete jíst velké množství cukru, játra budou zaplavena fruktózou, a budou nucena vše přeměnit na tuk. Četné studie prokázaly, že přebytečný cukr vede ke zvýšené akumulaci tuku v břišní oblasti. Změňte své stravovací návyky a zvažte úplnou eliminaci sladkých nápojů.

Vitamin C

V extrémním stresu vylučujete více hormonu kortizol. Tyto výkyvy pomáhá vyvažovat vitamin C, který kromě toho také usnadňuje boj proti nachlazení a je rovněž nezbytný pro výrobu karnitinu, což je sloučenina, která pomáhá spalovat tuky. Pokud procházíte citovou krizí, často se v práci stresujete nebo čelíte špatným stravovacím návykům a následné nadváze, zvyšte svůj příjem tohoto vitaminu. Zmírníte tak negativní vliv vaší životosprávy.

Spánek

Pracujete často dlouho do noci? Problémem je, že když jsou vaše biorytmy vypnuty, inklinujete k přejídání. Při únavě produkuje náš organismus více ghrelinu, jenž vytváří touhu po cukru a dalších potravinách, které způsobují ukládání tuků. Nedostatek spánku ovlivňuje produkci hormonů ovlivňujících hladinu kortizolu, což způsobuje citlivost na inzulín, primární příčinu břišního tuku. Každý den si proto dopřejte alespoň 7 hodin spánku.

Jezte ovesné vločky

Pokud ráno nestíháte, namočte si vločky přes noc a ráno je pouze dochuťte ovocem. Co je tak magického na této kombinaci? Každá porce poskytuje nerozpustnou vlákninu, která pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi a živí zdravé bakterie ve střevech. Díky tomu budou produkovat mastné kyseliny butyráty, která snižují zánět způsobující ukládání tuků v celém vašem těle.

Čtěte:  Potraviny, které mohou potlačit chuť k jídlu a pomoci při hubnutí

Hladovění není zdravé

Hladovění samo o sobě vám nepomůže zbavit se břišního tuku, naopak je velmi nezdravé a také nebezpečné. Ničí váš metabolismus a vede k velkému množství zdravotních problémů. Vynechávání snídaně, obědu či večeře opravdu není na místě. Zkuste raději nahradit nezdravé potraviny z jídelníčku čerstvou zeleninou.

Jezte více bílkovin

Proteiny jsou nejdůležitější makronutrienty, co se hubnutí týká. Pokud je tedy vaším cílem shodit nějaké to kilo, přidání proteinů do svého jídelníčku je jednou z nejúčinnějších změn, které můžete udělat. Pomohou vám zhubnout i předcházet tolik obávanému jojo efektu.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ